Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Foto's maken met een dobson

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Foto's maken met een dobson

Een beetje naar aanleiding wat Titan had geschreven onder "beginners".
    Ik ben ooit begonnen met het maken van foto's met een dobson, ik gebruikte een gewone digitale camera een Olympus Camedia 830 van slechts 1.3 mega pixels.
    De telescoop is een 20cm F5 dobson voorzien van een 2Xbarlow en een 12.5mm plossl.
    Ik hoop dat dit een beetje de vraag beantwoord van Titan en misschien wel van meerdere.

kijk dat ziet er toch allemaal heel strak uit !!! . . . . prachtig die maanfoto.
    Inderdaad dat bedoel ik sidney.
    Mijn motto is KISS: Keep It stupid Simple ik heb eigenlijk niet zoveel zin in allerlei gedoe met Avi files opnemen via KCC3tools, stacken in registax en ander tijdrovend geklooi.

Gewoon spontaan foto's schieten van de plaatjes die je op dat moment ziet. De maanfoto is prachtig en ook hetgeen ik met astrofotografie voor ogen heb, prachtig mooi vergroot en heel duidelijk.

Zien jullie nou dat wat ik bedoel dus heel goed mogelijk is !!. Ook op internet heb ik talloze mooie foto's gezien die gewoon met een huis tuin en keuken digtale camera zijn geschoten door een dobson oculair, niets geen moeilijk gedoe !, gewoon mooie plaatjes schieten en deze onbewerkt downloaden naar je harde schijf

bedankt voor deze bijdrage sidney
    Laten we een moord plannen, of een religie starten

Commentaar

zo sidney, mooie plaatjes, ook die van saturnus.
      ik heb mijn eerste marsje ook nog even aangepast, zie mijn avatar.
      127mm 950mm apochromaat met moonlite servo focusser, Orion ED80, camera Canon EOS 350D (gemod met filter en peltier koeling)op EQ6PRO

Commentaar

Origineel geplaatst door titan
        Mijn motto is KISS: Keep It stupid Simple
        Leuk schrijffoutje
        254mm f/4.7 Dobson | 130mm f/5 Newton EQ2 | 10x50 Helios verrekijker

Commentaar

Werken...
        X