Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Mars 8 dec 2007 - 01:56

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Mars 8 dec 2007 - 01:56

Ik kon niet langer meer wachten... tussen twee buien door was het eventjes helder. Ik heb als een gek alles opgezet, en gelijk begonnen met cappen (wat nou telescoop/webcam af laten koelen ). Het viel me nog mee met de afstelling van de telescoop (niet waterpas en op oog een beetje naar poolster gericht en gewoon in het gras geplompt...), het tracken ging nog vrij goed!

Het waaide behoorlijk, collimatie van de telescoop was dubieus en de seeing was ook niet al te best, maar ik heb een plaatje

Links is een bewerking in photoshop, en rechts een in registax. Ik heb veel van het blauwkanaal weggehaald, want die was vrij waardeloos (merk ik trouwens vaker.. Het blauwkanaal wat ik van de toucam 900nc krijg is veel slechter dan rood en groen. Heeft te maken met de golflengtes natuurlijk, maar ik twijfel ook aan de kwaliteit van de blauwfiltertjes voor de ccd....)

Het is zeker niet de beste mars foto, maar het was het zeker waard na ruim een maand geen mars kunnen cappen. Vlak voor de de druppels weer kwamen had ik gelukkig alles alweer binnen staan...... nu snel slapen

ps. opnames gemaakt met de 10" Starfinder icm 5x barlow en philips toucam 900nc ir/uv block filter.
    Evil will always triumph because good is dumb

En ook nog goed gelukt. Ik zou met zo'n plaatje al blij zijn.
    8" Skywatcher Newton (Imaging)
    4" Skywatcher Achro (Guiding)
    EQ6 Syntrek
    Canon 350D / 400D (Baader mod.)
    Philips SPC900 (Guiding)
    DSLR Focus; DSLR Shutter
    PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Ziet er goed uit MvZ
      Ik zou willen dat het bij mij ook zo zou lukken.
      Ik heb echter geen 5x barlow wel een 2x en 3x maar of ik die zomaar alle twee tegelijk mag/kan gebruiken weet ik nog niet.
      Even uitproberen als die verdomde wolken eens verdwijnen.

Commentaar

Zozo, dat ziet er heel goed uit ondacks de omstandig heden Wou dat ik ze zo maakte!! Ben benieuwd naar meer van je als het weer wat beter is.
        Photoshop bewerking is mooi. Wat is alleen dat lichte aan de onderkant?
        =WMN Clan Member=

“We didn’t lie about ‘certain’ things.. We lied about everything!”

Commentaar

heel mooi mvz, ik vind persoonlijk de registax versie mooier dan de photoshop.
          zo even snel, goed gedaan.
          127mm 950mm apochromaat met moonlite servo focusser, Orion ED80, camera Canon EOS 350D (gemod met filter en peltier koeling)op EQ6PRO

Commentaar

dank voor de reacties..

Origineel geplaatst door Arlestron
            Zozo, dat ziet er heel goed uit ondacks de omstandig heden Wou dat ik ze zo maakte!! Ben benieuwd naar meer van je als het weer wat beter is.
            Photoshop bewerking is mooi. Wat is alleen dat lichte aan de onderkant?
            Het weer lijkt de komende tijd helaas niet echt mee te werken. Hopen dat er nog wat opklaringen komen, ik wil saturnus namelijk ook wel weer eens proberen. Maar mars staat nog even op plek nummer 1 natuurlijk.

Dat lichte aan de onderkant komt voornamelijk uit het blauwkanaal tevoorschijn.. ik snap zelf ook niet helemaal wat het is eigenlijk.. iemand anders een idee?

In het plaatje van links naar rechts Rood, Groen, Blauw en RGB. Weer een wat andere bewerking deze keer (beste 60 frames van 1500 frames door registax gekozen, wavelets toegepast, en in photoshop de kleurbalans aangepast)

Commentaar

Heb je RGB filters gebruikt met de cam? Ik heb begrepen dat dit niet nodig zou zijn met een kleuren cam. Bij groen zie je ook iets van die wiite vlek. Verder een mooie plaat hoor!
              =WMN Clan Member=

“We didn’t lie about ‘certain’ things.. We lied about everything!”

Commentaar

Nee, ik heb zeker geen RGB filters gebruikt! Enkel een IR/UV-block filter.

Het rood-, groen en blauwkanaal heb ik simpelweg in photoshop tevoorschijn getoverd. Losse RGB-filters gebruiken heeft inderdaad geen zin met een kleurencam.

Commentaar

Zeer mooie plaatjes, de rechtste vind ik iets mooier dan de linkse. De details zijn wel mooi scherp. Deze zou ik wel willen evenaren met mijn C8 (ooit)
                  Meet alles wat meetbaar is, en wat niet meetbaar is, maak het meetbaar! (Galileo Galilei)

Commentaar

Origineel geplaatst door MvZ
                    Nee, ik heb zeker geen RGB filters gebruikt! Enkel een IR/UV-block filter.
                    Het rood-, groen en blauwkanaal heb ik simpelweg in photoshop tevoorschijn getoverd. Losse RGB-filters gebruiken heeft inderdaad geen zin met een kleurencam.
                    mvz, is dat een standaard filter voor de spc900 of heb je die er extra bij voorgezet.
                    127mm 950mm apochromaat met moonlite servo focusser, Orion ED80, camera Canon EOS 350D (gemod met filter en peltier koeling)op EQ6PRO

Commentaar

Werken...
                    X