Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

eerste keer mars 1dec

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

eerste keer mars 1dec

mijn eerste foto van mars, alleen met de webcam zonder barlow
    7 films van 10 sec gestacked
    probleem was de wind die de scoop behoorlijk liet zwaaien.
    127mm 950mm apochromaat met moonlite servo focusser, Orion ED80, camera Canon EOS 350D (gemod met filter en peltier koeling)op EQ6PRO

Ziet er helemaal niet slecht uit, maar kan je de foto niet een beetje meer vergroten ?
    254mm f/4.7 Dobson | 130mm f/5 Newton EQ2 | 10x50 Helios verrekijker

Commentaar

lukt niet jurgen, doordat ik geen barlow gebruikt heb is het beeld erg klein.(640x480)
      heb nog een goede 2x barlow nodig.
      maar moet ik tegenaan lopen.
      127mm 950mm apochromaat met moonlite servo focusser, Orion ED80, camera Canon EOS 350D (gemod met filter en peltier koeling)op EQ6PRO

Commentaar

Ok, maar ondanks de kleine afmeting van de foto en de wind die je parten speelde vind ik het toch een heel geslaagde foto
        254mm f/4.7 Dobson | 130mm f/5 Newton EQ2 | 10x50 Helios verrekijker

Commentaar

Hoi peet ik ben zo vrij geweest om even met je foto te spelen en toverde er een poolkap vandaan, heel vaak zit er meer in een foto dan op het eerste gezicht lijkt, als je het goed vind kan ik hem wel laten zien.

Commentaar

Origineel geplaatst door sidney
            Hoi peet ik ben zo vrij geweest om even met je foto te spelen en toverde er een poolkap vandaan, heel vaak zit er meer in een foto dan op het eerste gezicht lijkt, als je het goed vind kan ik hem wel laten zien.
            graag

Commentaar

Ik ben ook erg benieuwd Sidney, wat je tevoorschijn hbet weten te toveren.
              =WMN Clan Member=

“We didn’t lie about ‘certain’ things.. We lied about everything!”

Commentaar

Heren verwacht geen wonderen maar het is wat opgeknapt, ik heb de foto 50% vergroot en contrast 30% toe laten nemen en brightness 15% afgenomen.
                Aan de bovenkant is nu redelijk de poolkap te zien.
                Ik zou zeker een barlow kopen omdat je met jou 11.5 zeker hetzelfde mogenlijk moet zijn als wat ik kan met een 9cm.

Commentaar

yep sidney, hij is zeker verbeterd.
                  ik heb hem thuis op de pc ook veel mooier, maar het lukte me niet om hem goed uit te vergroten en goed op te slaan.
                  zal het nog eens proberen en weer laten zien.
                  heb morgen een orion barlow 3x
                  en dan de wolken weg.

Commentaar

Goedemiddag,
                    belangrijke is bij het bewerken : kijken wat je doet.
                    Dat houd altijd in terug kijken wat je met je bewerking hebt gedaan.
                    B beeld is weg !
                    Zie bijlage.

Opnames bestaan uit RGB als deze niet goed op elkaar liggen krijg je gekleurde randen, zo kun je denken ik zie iets van een pool, maar is dat wel zo ?
                    Als je kijk naar de grote van Mars is het moeilijk om te zeggen als we een pool kunnen zien.
                    Ook is de oriëntatie niet zien bij deze opname, als je naar het B beeld kijkt, lijkt dat Mars gekanteld is, maar kan bij deze resolutie ook .....wat dan ook.
                    Tip bij de volgende keer : sterker vergroten met eventueel een barlow.
                    Groet Richard

Commentaar

bedankt richard,
                      ik vertelde al dat ik op dat moment alleen een micky mouse barlow had en de wind mij enorm parten speelde.
                      dit was zaterdag toen het zo'n 4 a 5 bft was en mars als een stuiterballetje door het beeld ging.
                      zelfs al had ik toen een goede barlow gehad, was het waarschijnlijk nog niets geworden.
                      ik hoop dat het de komende dagen beter wordt en een nieuwe poging kan wagen, hoop alleen dat mijn orion 3x barlow het beter doet :P
                      groet peter

Commentaar

Werken...
                      X