Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Venus 2e kerstdag

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Venus 2e kerstdag

Zo ik heb gisteren m'n telescoop ff buiten gezet om venus te bekijken. En 5 minuten daarna heb ik m'n camera gepakt om snel wat fotootjes te maken. De telescoop was dus niet afgekoeld ofzo en ik moet nog steeds hard oefenen met scherpstellen Maar dit is het resultaat, ik vond het wel een leuke foto (als je weet wat het is:P).

*klikt u hier*

ik had op eerste kerstdag een foto van Venus gemaakt en die lijkt zeer veel op die van jouw :applaus:

Commentaar

Post em eens :P kunnen we vergelijken

Commentaar

Mooie foto hoor :applaus: Alleen wel veel last van die kleuren aan het rand
        - Skywatchter 150 mm F5 Newton
        - EQ3, aandrijving + poolzoker
        - Bresser 10x50
        - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Ja inderdaad, maar ik moest hem met de hand volgen, dus het was best lastig om hem scherp te houden enzo. Volgende keer zal ik er voor zorgen dat het object wel gevolgd wordt en de telescoop is af gekoeld.

Commentaar

Ok , telescoop staat buiten, over 20 minuten zal ik gaan beginnen met foto's nemen van Venus en dan zien we wel weer verder

Commentaar

Zo te zien wordt het hier vanavond helder

Commentaar

Yep, hier waarschijnlijk ook, ik heb de toeter al buiten staan om af te koelen. Dus kom ik eindelijk te weten hoe Saturnus er door een 130mm reflector uitziet. (Mijn nieuwste scoop) Spannend! :debiel:
                "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Mag ik even de complimentjes doen voor je avatar en je onderschrift Roel?
                  Erg leuk en helaas. Toepasselijk.
                  Maar vanavond helderrrrrrr?
                  30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

hier komt langzaam de bewolking binnen drijven
                    maar hopen dat het oplost, was van plan de pleiaden op de gevoelige plaat te zetten.

???:

Commentaar

Nou, hier juist niet. Af en toe wat sluierbewolking, maar daar is het ook mee gezegd. Het enige nadeel is dat hier nog wat sneeuw ligt. Aargh, wat haat ik dat teringspul! :steenworp:

Commentaar

sneeuwdek = goed voor de seeing
                        sluierbewolking = goed voor seeing (in zekere mate)
                        goeie seeing = goed voor mij!

Commentaar

Dat is wel zo. Maar ik haat gewoon sneeuw, kan ik niets aan doen!

Ga zodadelijk ook m'n telescoop is laten afkoelen.

Commentaar

Hmm het is onmogelijk om nu een goede opname van Venus te maken . Er is nog maar een heel klein schilletje te zien van de planeet en dat is te gevoelig voor trillingen . Wat ik wel ontdekt heb is dat ik ook oculair projectie kan doen met m'n adapter! yay

Commentaar

Getverdemme, hier is de lucht al weer helemaal oranje! (Bewolking in combinatie met Deventer lichtvervuiling) Ik heb de telescoop voor de zekerheid maar even in de schuur gezet. Dan blijft ie in ieder geval lekker koud, en kan ik op een helder moment (!) meteen beginnen.

Commentaar

Werken...
                              X