Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Eerste keer mars + maan 17-11-2007

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Eerste keer mars + maan 17-11-2007

Nu ik een webcam & laptop gekocht heb maar eens geprobeerd mars te webcammen met m'n oranje C8

Ik heb enkel nog geen IR-filter kunnen gebruiken (is nog onderweg). Misschien dat het met dat filter nog wat zal verbeteren hoop ik.

Ik merkte wel dat het niet echt heel helder was ook, het is hier al donkerder geweest.

Enfin, dit is het beste wat ik eruit kon halen met registax (ken ik ook nog niet helemaal zo goed). Maar ik denk dat er wel een klein donker bandje in te zien is. Mijn C8 bleek gelukkig ook zeer goed te volgen

En eerder op de avond ook eens de maan geprobeerd (webcam stond per ongeluk nog op 320x240).
    Meet alles wat meetbaar is, en wat niet meetbaar is, maak het meetbaar! (Galileo Galilei)

Mooie foto's hoor, vooral die van de maan.
    En als ik het goed hebben gezien heb je Aristillus (de grootste van de twee kraters die dicht bij elkaar liggen) met daaronder Autolycus op de foto staan en de grootste van de kraters (rechtsonder) zou volgens mij Archimedes moeten zijn.
    Leuk detail is dat de Apollo 15 landing plaatsvond schuin links boven Aristillus en Autolycus.
    Bynostar SPN 130-900mm F7, Carl Zeiss Jena Deltrintum 8x30 bj'38, Bresser Corvette 10x50 bino, Bresser Astro 20x80 bino

Commentaar

Heel erg mooi, vooral die van Mars Ben benieuwd naar je volgende resultaten!

Commentaar

Erg mooi, vooral Mars!!
        =WMN Clan Member=

“We didn’t lie about ‘certain’ things.. We lied about everything!”

Commentaar

Mooi die Mars! Ook de maan is scherp.

Commentaar

Thx

Kben er ook zeer tevreden over, hopelijk kan ik binnenkort een 2e keer proberen

En steeds proberen verbeteren natuurlijk
            Meet alles wat meetbaar is, en wat niet meetbaar is, maak het meetbaar! (Galileo Galilei)

Commentaar

Zo mag ik het horen!!

Veel succes

Commentaar

Mooie foto's, zeker voor de eerste keer..
                Mars is erg geslaagd ja.. al dat detail zeg..!!
                "Messier Vrienden Club Berlicum"
                **Bresser Skylux 70/700**
                **Hard sparende voor een tweede scope**

Commentaar

Werken...
                X