Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Nog een: eerste foto met een elfje :-)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Nog een: eerste foto met een elfje :-)

Hallo allemaal,

Mijn naam is Yvan en ik woon in het Belgsche Oosterzele. Ik ben al wat ouder, en ik ben altijd ge´nteresseerd geweest in astronomie, alleen is het er nooit van gekomen om daar ook in de praktijk iets mee te doen.

Vorig jaar is het er dan toch van gekomen en heb ik op Ebay erg goedkoop een elfje kunnen kopen (een TAL-1m).

Dit is de eerste foto: ik heb gewoon een klein digitaal cameraatje voor het oculair gehouden, scherpgesteld en afgedrukt. Omdat het toch maar een eerste probeersel out of the blue was is de opname nauwelijks gedocumenteerd. Het is natuurlijk geen fantastische foto, maar toch IMHO goed genoeg om verder te gaan.

Wow, toch een knap resultaat vind ik

Wil binnenkort ook wel eens wat fotokes trekken met mijn kijkertje, maar ga er wel een speciaal webcammetje voor kopen denk ik.
    254mm f/4.7 Dobson | 130mm f/5 Newton EQ2 | 10x50 Helios verrekijker

Commentaar

Helaas is je foto foetsie.

Commentaar

Idd lol, de maan zal onder gegaan zijn
        254mm f/4.7 Dobson | 130mm f/5 Newton EQ2 | 10x50 Helios verrekijker

Commentaar

Origineel geplaatst door Sterrenkijker
          Helaas is je foto foetsie.
          Ik heb hem inmiddels teruggezet

Commentaar

Wanneer heb je die foto gemaakt ? Hij correspondeert niet met de huidige maanfase.

Commentaar

Staat toch nergens dat hij hem recentelijk gemaakt heeft?...er staat alleen dat het zijn eerste foto is..

En aan de aanmelddatum en foto te zien is hij i.d.d. eerder gemaakt.
              M.v.gr. Frans

Commentaar

Werken...
              X