Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

eerste foto van mijn elfje

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

eerste foto van mijn elfje

mensen mijn (tweedehands) elfje is binnen en ik heb vanavond nog net voordat het bewolkt was met een pocketcamera uit de hand een foto gemaakt.
    echt geweldig is hij niet maar het is mijn eerste, ik heb een webcam (spc900) waar ik morgen een adapter voor maak zodat ik daarmee hopelijk mooiere foto's maak

EDIT: Foto verkleind ivm forum layout . Skywatcher
    127mm 950mm apochromaat met moonlite servo focusser, Orion ED80, camera Canon EOS 350D (gemod met filter en peltier koeling)op EQ6PRO

Gefeleciteert peet met je eerste astrofoto. Het lijkt erop dat de camera niet goed scherp heeft gesteld dit kan je mogelijk verhelpen door de camera op een beugel achter het oculair vast te zetten, hierdoor heb je geen bewegingonscherpte meer EN krijgt de camera de kans om goed scherp te stellen.

Commentaar

Origineel geplaatst door Sterrenkijker
      Gefeleciteert peet met je eerste astrofoto. Het lijkt erop dat de camera niet goed scherp heeft gesteld dit kan je mogelijk verhelpen door de camera op een beugel achter het oculair vast te zetten, hierdoor heb je geen bewegingonscherpte meer EN krijgt de camera de kans om goed scherp te stellen.
      bedankt sterrenkijker, ik weet het, maar dit was maar eenmalig met de pocketcamera.
      ik ga nu verder met de webcam, die ik vandaag gemodificeert heb, had in het andere topic al wat vragen gesteld maar nog geen antwoord op gehad.
      127mm 950mm apochromaat met moonlite servo focusser, Orion ED80, camera Canon EOS 350D (gemod met filter en peltier koeling)op EQ6PRO

Commentaar

Mooie weergave van de maan zoals ze gister laag boven de horizon stond. Helaas wat onscherp maar dat mag de pret niet drukken. Succes met webcamfotografie!
        "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
        - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Werken...
        X