Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

17P/Holmes: andere manier van stacken doet wonderen!

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

17P/Holmes: andere manier van stacken doet wonderen!

Iets wat me vanmiddag op m'n werk te binnen schoot.
    Vorige posting van Holmes heb ik eerst 34 JPG's gestacked en toen pas helderheid etc aangepast.
    Maar nu heb ik eerst elke individuele foto aangepast en toen pas (handmatig) gestacked. En dat maakt dus echt een wereld van verschil!
    Kleur is nu ook zoals ik het op andere foto's zie: groen/geel. En vraagstuk van vorige posting over nucleus is ook opgelost:
    ster in midden is dus gewoon een ster. De nucleus is de helderdere "blob" die schuin rechts-beneden van het midden staat.
    Dat is nu dus ook veel beter zichtbaar ... MAAR ... lees net dat het wellicht tóch een onderdeel van komeet is ... nah ja, tijd zal het leren.

I love Holmes!

Bynostar 130-900 Newton, 40 mm oculair, FujiFilm S5500 hybride camera, oculair projectie. stack van 34 JPG, ISO 400, 1 sec, f/2.8.
    It's My Tail And I'll Chase It If I Want To

Ongelofelijk! En dat zonder volgmotor

Commentaar

Origineel geplaatst door Freek
      Ongelofelijk! En dat zonder volgmotor
      Ja, maar net aan hoor ... hoef maar ietse langer dan 1 seconde en er is een volgfout. Ah well, als ik later groot ben dan komt er van alles mét volgmotor, guiding etc

Menno
      It's My Tail And I'll Chase It If I Want To

Commentaar

Mooie foto Meegja Heel veel langer hoeft deze ook niet belicht te worden, hij is snel overbelicht.

Commentaar

Werken...
        X