Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Venus, 23 oktober 2007

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Venus, 23 oktober 2007

Hoi Allemaal,

Dinsdag de 23e was de seeing verrassend goed in de ochtend. Verrassend, want er stond een droge, gure oostenwind, en dat betekent vrijwel altijd slechte seeing. Maar ditmaal dus niet. Ik heb een aantal opname van Venus kunnen maken. Er staat volgens mij het begin van zo’n Y-vormige structuur op. Helaas was het de volgende dag meteen weer bewolkt, ik had graag willen zien hoe de wolken er de dag erna uitzagen.

Maar goed, ik ben al blij dat ik deze opname kon maken.

Op de onderste rij staan een serie licht bewerkte opnamen van UVV tot rood, die het contrast in de wolken met afnemende intensiteit laten zien. In het rode kanaal is niets van de wolken te bespeuren. Theoretisch beginnen de wolken bij 500 nm te absorberen, maar tot 430 nm is er nog maar weinig van te zien.

Gr,

Wow, wat een detail. Super!
    =WMN Clan Member=

“We didn’t lie about ‘certain’ things.. We lied about everything!”

Commentaar

eentje om in te lijsten
      Chuck Norris destroyed the periodic table, because he only recognizes the element of surprise.

Commentaar

Bedankt,

Hopelijk krijg ik nog een paar kansen eer ik volgende maand met vakantie ga.... Dat is voor mij wel zo'n beetje de afsluiter van het volgen van deze planeet.....

Gr,

Arnaud

Commentaar

Whaa!! Wat een detail, lijkt Mars wel Erg fraai.
          "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Origineel geplaatst door Roel
            Whaa!! Wat een detail, lijkt Mars wel Erg fraai.
            Bedankt! Zij (de enige "zij" onder de planeten 8) ) is ook erg groot vergeleken met Mars (26 boogseconden tov 11 boogseconden), dat maakt het weer wat makkelijker.

Het zou gaaf zijn als ik dezelfde mate van detail op Venus kon halen als men nu op Mars haalt....maar UV imaging is erg lastig.

Commentaar

Wat een detail. Geweldig!
              8" Skywatcher Newton (Imaging)
              4" Skywatcher Achro (Guiding)
              EQ6 Syntrek
              Canon 350D / 400D (Baader mod.)
              Philips SPC900 (Guiding)
              DSLR Focus; DSLR Shutter
              PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Werken...
              X