Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Holmes by Night

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Holmes by Night

Gisteravond begonnen er rond middernacht minuscule gaatjes in de bewolking te vallen. Op een gegeven moment dacht ik capela te kunnen onderscheiden.Vanuit het westen kwam een open plek aangedreven. Hij was niet helemaal helder maar er kwamen sterren doorheen. Omdat ik niet wist wat ik moets verwachten eerst maar eens met de verrekijker gaan zoeken. Het was eigenlik zo gepiept. De komeet si zo duidelijk dat ie niet te missen is. Na verloop van tijd snel mijn Megrez op de Porta naar buiten gesleept en een foto gemaakt. Ik heb verschillende belichtingstijden geprobeerd. Dit is een foto die 1 seconde belicht is om zo min mogelijk 'beweging'in de foto te hebben.
    Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Leuk plaatje, goed gedaan met dit weer.. Ik hoop m ook nog vast te kunnen leggen en toe te voegen aan de verzameling!
    =WMN Clan Member=

“We didn’t lie about ‘certain’ things.. We lied about everything!”

Commentaar

Gefeliciteerd, ik is jaloers !

Commentaar

Prachtig! Ik wil 'm ook zien!

Maarre, moet dit niet bij Astrofoto's zonnestelsel?

Commentaar

Daar staat hij toch onder Freek!
          En ja ik zit er ook met spanning op te wachten om hem te zien.

Edit: M15 nog Gefeliciteerd met je foto en de mazzel om hem te zien

Commentaar

Leuke foto!

Helaas alleen maar bewolking gezien..
            Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
            ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
            Auteur:Ik

Commentaar

Ik wil dat ding zien..!!! Prachtig M15..!!

Dinsdagavond wordt waarschijnlijk een (deeld) heldere avond.. Dus: Spotten iedereen..!!
              "Messier Vrienden Club Berlicum"
              **Bresser Skylux 70/700**
              **Hard sparende voor een tweede scope**

Commentaar

Jij wel, he? Grrr...

Prachtige plaat, nu weet ik wat ik mis. Ik zal de hele avond startklaar zitten om hem ook te pakken te krijgen!
                "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Bedankt mensen ben ook best een beetje trots dat ik er zelfs een foto's van heb.

@ Freek, ik heb inderdad zitten twijfelen waar die moest staan.

@ Roel, kom op jongen, jij had vorige keer prijs (verhaal met de bus aan de kant zetten) toen heb ik hem moeten missen (kan ff niet meer op de naam komen)
                  Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Commentaar

Jij kan in iedergeval zeggen dat je een mooi plaatje hebt gemaakt
                    Ik denk dat je iedereen wel een beetje jaloers is met dit baggerweer

Ik heb hem in iedergeval niet kunnen waarnemen

Congretz
                    EQ6/Orion Photonewton 8" F4/Orion ed80/WO 66 Petzval/C8/ETX70
                    Canon Eos 350d mod/DSI II Color/Atik 16hr/Atik 383L/AlCcd5

Commentaar

Origineel geplaatst door M15
                      @ Roel, kom op jongen, jij had vorige keer prijs (verhaal met de bus aan de kant zetten) toen heb ik hem moeten missen (kan ff niet meer op de naam komen)
                      Haha, inderdaad! Dat was komeet McNaught. Wat een mazzel heb ik die avond gehad, zeg!
                      Volgens de laatste berichten is Holmes nog steeds even helder als aan het begin van de uitbarsting, dus als ie dat even volhoudt tot morgenavond (wanneer het kraakhelder wordt) is er niks aan de hand.
                      "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Werken...
                      X