Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Saturnus vanochtend

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Saturnus vanochtend

mijn eerste saturnus, gemaakt met Barlow en met gewone camera uit de losse hand.

Ben er redelijk tevreden mee.
    Nu nog proberen met de webcam
    - Bestuurslid Sterrenwacht Halley - Apogee Aspen 16803 - Hercules A12 30cm f/3.8 astrograph -

Uit de losse hand? Das knappe prestatie zeg als je dan zo'n foto kunt maken, echt mooi.
    Bynostar SPN 130-900mm F7, Carl Zeiss Jena Deltrintum 8x30 bj'38, Bresser Corvette 10x50 bino, Bresser Astro 20x80 bino

Commentaar

Sorry dat ik het zeg Dennis, maar dit kan geen foto van vannacht zijn De hoek van de ringen is op dit moment veel kleiner, dit moet een foto zijn die vorige winter is gemaakt. Vergelijk jouw foto maar is met deze van gistermorgen.. Jammer zeg.

Commentaar

Vanochtend? Toen ik een eergisteren keek zagen ze er heel anders uit.....

Commentaar

het kan zijn dat de foto verdraaid is en dus wel klopt.
          Anders vind ik het niet zo goed streven om foto's te plaatsen die niet gemaakt zijn op het tijdstip dat ze zijn aangegeven.
          De volgende stap is om foto van het net te halen en zeggen dat je die zelf geschoten hebt
          Laten we een moord plannen, of een religie starten

Commentaar

Dit is erg erg jammer, Freek heeft gelijk.
            "Een dochter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! is dat niet geweldig? (19-09-2008) En haar naam is Iza.

Commentaar

Oei, dit kan nog leuk worden.

Commentaar

De foto info geeft gewoon aan dat hij op 23-10 gemaakt is, verder kan het 'blurry' effect doen lijken alsof de ringen meer open staan. Wat heeft deze jongen er voor een baat bij als hij een Saturnus post van 1 jaar geleden? Als het nou een waanzinnig mooie opname was, kan je het in twijfel trekken - maar met alle respect - zo'n foto als deze is het niet waard om mee te knoeien. Mocht ik er toch naast zitten is het natuurlijk minder van zo'n post.

Just my 2 cents
                Op dit moment telescooploos :,-(

Commentaar

Het zal wel gewoon een foutje van hem zijn geweest, de verkeerde foto geplaatst.

Het blijft iig een mooie opname voor een losse pols foto!
                  Evil will always triumph because good is dumb

Commentaar

Origineel geplaatst door MvZ
                    Het zal wel gewoon een foutje van hem zijn geweest, de verkeerde foto geplaatst.
                    Of hij heeft 'm geschoten op een mooie waarneemplaats vanaf de maan, dan valt de hoek iets anders
                    Op dit moment telescooploos :,-(

Commentaar

Origineel geplaatst door Vega
                      Origineel geplaatst door MvZ
                      Of hij heeft 'm geschoten op een mooie waarneemplaats vanaf de maan, dan valt de hoek iets anders
                      Ik denk niet dat je vanaf de maan dit verschil te zien krijgt

Origineel geplaatst door dutchdevil
                      hmm verkeerde foto geplaatst zie ik, die pas ik straks aan.
                      De eerste heb ik een tijd terug al genomen namelijk.

Vanochtend heb ik Saturnus en Venus vastgelegd!
                      Ik kan vanavond zien wat het resultaat is

Orion stond er wer prachtig bij vanochtend!
                      Nu ben ik wel benieuwd naar de goede foto natuurlijk
                      Evil will always triumph because good is dumb

Commentaar

Mhmm, je 150mm Mak sinds augustus hebben en zo'n mooie Saturnus schieten als-ie in conjunctie met de zon staat? Vreemd, je bericht is alweer weg. Ach, misschien kan je ook al zo'n mooie beelden krijgen met de Aldi verrekijker

Sorry maar zo begin ik me bij alle foto's hier op 't forum af te vragen of ie wel door de poster zelf gemaakt is..

Commentaar

mijn eerste saturnus, gemaakt met Barlow en met gewone camera uit de losse hand.
                          Leuk topic dit!
                          "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Ik heb ff gespeeld met wat contrast ed. Heb saturnus helaas nog niet aanschouwd in mijn nieuwe dob, maar misschien dat dit wat duidelijk maakt. :P
                            Scientia non habet inimicum nisi ignorantem.
                            Omne ignotum pro magnifico.

Commentaar

is maar 1 oplossing:

gewoon voor elke avond, als je foto's maakt, een aparte map aanmaken voorzien van datum.

doe je dat niet dan zie je, op een gegeven moment, door het bomen het bos niet meer
                              Polarex 60/900 EQ; Borg 71FL; Lunt 50mm

Commentaar

Werken...
                              X