Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Luxon troep of toch nog redelijk presterend?????

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Luxon troep of toch nog redelijk presterend?????

Kijkshop spottingscope!

Wie maakt de mooiste foto met de goedkoopste optiek.

stuur je foto van een objekt
    Luxon Spottingscope geeft best aardige foto's vd maan. ik bedoel voor dat geld.
    Alleen jammer dat die dingen meteen zo afgekraakt worden.

Leuk, ik ben dol op zulke vergelijkende testjes !
    Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
    ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
    Auteur:Ik

Commentaar

Leuk idee alleen kan je het zoals jij gedaan hebt niet goed vergelijken. De foto's zijn duidelijk op verschillende avonden gemaakt (met bijbehorende verschillen in seeing en transparantie) en ook de gebruikte camera's zijn erg verschillend, dit zegt mij zo niks, ik ben nog niet overtuigd van de kwaliteit van de Luxon-kijker.

Commentaar

Kan m'n ogen niet geloven, nee. Heb zelf ooit voor € 15,- een 10 cm Luxon op de kop getikt en zag de maan als een wazig lichte vlek. Er viel niet op de focussen, alleen de boomtakken waren herkenbaar. Gebruiksaanwijzing via internet gezocht, helaas alleen in het Chinees...

Een 6cm Tresco presteerde wat dat aangaat weer best netjes. Toch allebei uiteindelijk bij de schroot beland.

Commentaar

Origineel geplaatst door Sterrenkijker
          Leuk idee alleen kan je het zoals jij gedaan hebt niet goed vergelijken. De foto's zijn duidelijk op verschillende avonden gemaakt (met bijbehorende verschillen in seeing en transparantie) en ook de gebruikte camera's zijn erg verschillend, dit zegt mij zo niks, ik ben nog niet overtuigd van de kwaliteit van de Luxon-kijker.
          Ik ben het met Sterrenkijker eens .
          daar komt nog eens bij dat de verschillen in kwaliteit groter worden naarmate de vergroting toeneemt .
          Desalnietemin vind ik het toch een leuk idee .

Commentaar

En verder:

-De foto met de Televue toont vooral atmosferische refractie, en minder kleurfout; de maan stond vrijwel zeker laag.
            -Het verschil tussen een goede en een slechte kijker zie je vooral op details met laag kontrast - en minder op zaken zoals de maan, waar de resolutie inderdaad vrijwel alleen van de apertuur afhangt.
            Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Werken...
            X