Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Moon - 20-10-2007 20:00

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Moon - 20-10-2007 20:00

Vanavond, om wat te oefenen, toch maar weer wat filmpjes geschoten. 8 filmpjes gemaakt van 30 seconden, elke een appart stukje van de maan. Gestacked in K3CCDTools en samengevoegd in Autostitch. Ik vind t een mooi resultaat. :P

Vanacht hoop ik nog wat van Mars te kunnen maken, als het weer het toelaat.
    =WMN Clan Member=

“We didn’t lie about ‘certain’ things.. We lied about everything!”

Mooie foto's hoor, ik heb er zelf ook een aantal gemaakt, zal eens kijken of ik ze kan uploaden hier.
    Zaten er ook nog paar tussen waarop een hele mooie ring rond de maan zichtbaar is, wel apart effect om te zien.
    Leuke is dat die foto's zo duidelijk zijn dat je met behulp van een maankaart kunt zoeken welke naam de kraters hebben die je kunt zien.
    Zo leer je steeds weer wat bij
    Bynostar SPN 130-900mm F7, Carl Zeiss Jena Deltrintum 8x30 bj'38, Bresser Corvette 10x50 bino, Bresser Astro 20x80 bino

Commentaar

@Arlestron mooie maanfoto prachtig gemaakt.
      mijn vraag is heb je een volgmotor gebruikt of met de hand.
      Ik ga 6 nov voor het eerst een cursus webcammen volgen
      maar het lijk mij een prachtig iets om te doen.

groeten Jos

Commentaar

Thanks!!

Origineel geplaatst door schim
        mijn vraag is heb je een volgmotor gebruikt of met de hand.
        Heb inderdaad de volgmotors gebruikt. Ik weet niet of dit met de hand is te doen, kan denk ik wel maar wordt lastig lange opnames maken denk ik.
        =WMN Clan Member=

Commentaar

ok bedankt.
          ik hoop ook ooit zoiets mooi's te kunnen laten zien.

Commentaar

Mooie foto's..!!

Origineel geplaatst door Arlestron
            Heb inderdaad de volgmotors gebruikt. Ik weet niet of dit met de hand is te doen, kan denk ik wel maar wordt lastig lange opnames maken denk ik.
            Tot nu toe heb ik mijn maanfoto's allemaal met de hand geschoten, en na veel oefenen kunnen er toch zeer goede foto's uitkomen (vind ik).. De mijne staan ergens hier op het forum rond 5 augustus j.l.:
            http://www.astroforum.nl/viewtopic.php? ... highlight=

De jouwe zijn inderdaad wel mooier natuurlijk, maar met de hand is het ook zeker wel te doen..
            "Messier Vrienden Club Berlicum"
            **Bresser Skylux 70/700**
            **Hard sparende voor een tweede scope**

Commentaar

Dank Dank,

moet zeggen dat er niet zo heel veel verschil zit tussen die van jou en mij. Van jou ook erg fraai, zeker door het oculair heen.
              =WMN Clan Member=

Commentaar

De maan op 21-10.
                Gemaakt met een Fujifilm S5600, gewoon uit de losse hand.
                De bovenste foto is nogal overbelicht, maar vond de kring rond de maan wel aardig om een foto van te maken.
                Bynostar SPN 130-900mm F7, Carl Zeiss Jena Deltrintum 8x30 bj'38, Bresser Corvette 10x50 bino, Bresser Astro 20x80 bino

Commentaar

Leuke plaatjes. Die kring om de maan moemt men een halo: http://nl.wikipedia.org/wiki/Halo_%28lichteffect%29

Bij de zon zijn die kringen meestal een stuk fraaier. Soms heb je er meer en krijg je ook bij zonnen, een erg mooi weersverschijnsel:
                  http://nl.wikipedia.org/wiki/Halo_%28lichteffect%29 Beetje off topic maargoed.
                  =WMN Clan Member=

Commentaar

@Arlestron, wat die bijzonnen betreft: die heb ik helaas nog niet mooi op de foto gekregen, is idd een mooi gezicht, helemaal als je zowel links als rechts van de zon een bijzon hebt staan.
                    Halo, dat was het woord wat ik eigenlijk zocht bij de ene maanfoto ;-).

Commentaar

Ik heb wel is bijzonnen gezien,meer als 2. Dat was echt adembenemend. Je zag een soort van olympische ringen met waar de ringen elkaar kruisden een hele heldere vlek, soms met regenboog kleuren. Maar een keer gezien, helaas.
                      =WMN Clan Member=

Commentaar

Werken...
                      X