Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Nog 1 keertje Jupiter

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Nog 1 keertje Jupiter

Iedereen maakt mooie fotos van mars maar voor mij staat die simpelweg aan de verkeerde kant van de flat. Gisteren toch mooi weer dus snel de laptop gepakt om een paar Jupiter filmpjes te maken. Ben weer niet ontevreden want hij staat nu wel erg laag (zo'n 15 graden ofzo op moment dat ik filmpje maakte).

Ik denk zelfs dat de rode vlek te zien is en dat was me nog niet gelukt.

Ongeveer 300 frames gestacked in registax, beetje met de wavelets gespeeld en (zeker niet onbelangrijk) de kleur verschuiving door atmosfeer een beetje wegewerkt met RGB align en beetje gamma bewerkt.

Met dit als bescheiden resultaat:
    Life is funny. But not Ha Ha funny.

die toverbal mag er ook zijn hoor Borix, prachtig man.
    en rechtsonder zou je idd zeggen de rode vlek te zien.

wat voel ik me dan een echte beginner met alleen een verrekijker
    Bynostar SPN 130-900mm F7, Carl Zeiss Jena Deltrintum 8x30 bj'38, Bresser Corvette 10x50 bino, Bresser Astro 20x80 bino

Commentaar

Bedankt voor de complimenten.

Maareuh ik ben ook nog echt maar een beginner hoor. Er is ook niets mis met een verrekijker. Ik kijk meestal vanaf mijn balkonnetje en ik sleep niet altijd die EQ6 met tegengewichten en accupack naar buiten en dan is een verrekijker toch een stuk 'grijpbaarder'.

Maarja hij is zo stabiel als je arm en je ziet er toch iets minder mee.
      Life is funny. But not Ha Ha funny.

Commentaar

Kijk, en dat met een elfje! Well done

Commentaar

Met een elfje EN een zeer lage stand!

Bravo!
          150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
          Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Goede foto, lage stand van Jupiter in acht genomen. De GRS is echter niet te zien rechtsonder omdat de GRS te zien is op het zuidelijk halfrond van Jupiter en het zuiden op deze foto bovenaan is. De donkere band is de NEB (Noord Equatoriale Band).
            Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Werken...
            X