Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Mars voor de eerste keer (probeersel, advies nodig)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Mars voor de eerste keer (probeersel, advies nodig)

Heb mars voor het eerst geprobeerd met m'n ongemodificeerde (oud type) toucam (met gele lensje).
    Wel natuurlijk de lens eraf gehaald en goed gefocused (met hartmann mask)
    Toen met 1/25sec en 5fps (is misschien te laag!) filmpje van 500beeldjes gemaakt en gestackt met registax.
    Gain stond vrij laag.
    Er komt echter een vrij grijs ongedetailleerd plaatje uit.

Advies s.v.p. dit is geheel nieuw voor mij en dit was m'n eerste probeersel, zit een beetje vast.
    200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Ik denk dat je je gain dicht moet zetten en anders hem in focus proberen te krijgen. Asl de gain niet de boosdoener is dan is hij volgens mij is hij behoorlijk uit focus...
    150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
    Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Als je met een hartmann mask hebt gefocust kan het probleem volgens mij niet in het focussen zitten.
      Wat je denk ik moet proberen, (want volgens mij is de afbeelding overbelicht) is zo kort mogelijk te belichten en de beeldversterking (gain) zo laag mogelijk houden.
      De rest van de instellingen laat je eerst maar even zo staan als ze staan.
      Tijdens het imagen wil je een "vage" afbeelding op je scherm zien tijdens het stacken van de frames wordt de afbeelding dan opgebouwd.
      Vaak zie je dan ook dat de belichting of de beeldverterking verkeerd hebben gestaan wat resulteerd in een overbelichte afbeelding.
      De juiste instellingen zijn vooral een kwestie van vaak proberen en experimenteren.
      Bijgevoegd een single frame uit een avi van 14 oct de uiteindelijke afbeelding staat ook in deze rubriek.
      "Een dochter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! is dat niet geweldig? (19-09-2008) En haar naam is Iza.

Commentaar

Werken...
      X