Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

eerste foto's met nieuw speeltje (maan)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

eerste foto's met nieuw speeltje (maan)

ik ben de nieuwe kijker nog volop aan het testen en tot nu toe zijn de resultaten al goed
    daarom was het een beetje tijd om dit kijkertje te fototesten
    daar ik geen DSLR heb(nog niet) en mijn coolpix gewoon belachelijk veel ruis geeft is het momenteel geen deepsky maar Janneke maan
    de eerste foto is gemaakt met een 32mm plossl en een 2.5x powermate

de volgenden zijn gemaakt met een 4mm radian (en televue digital camera adapter)
    deze is iets ingezoomd belichtingstijd was 1/8 sec(dacht ik)

de volgende heeft een iets langere belichting om de schaduw in de krater te pakken te krijgen er is ook volledig ingezoomd (optisch)

laatste foto is ook volledig ingezoomd en terug 1/8 sec belichting

geen van deze foto's is bewerkt ,alleen geresized

Cker mooi Als je ze zou bewerken zou het wel mooier zijn.
    - Skywatchter 150 mm F5 Newton
    - EQ3, aandrijving + poolzoker
    - Bresser 10x50
    - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

bewerken doet haast iedereen al niemand heeft meer standaard foto's bewerken slaat volkomen nergens op vind ik word niet altijd mooier en meeste als ze 1 foto hebben bewerkt gaat de rest erachter aan en das niet mooi alleen af en toe mooi bij bepaalde nevels moet wel te zien zijn dat jezelf de opnamens gemaakt heb :vloek:

Commentaar

Yep, ben het met je eens. Onbewerkt is altijd het mooist imho!
        Soms moet je wel wat bewerken voor extra detail, zoals unsharp masking etc.
        30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door norbert
          Yep, ben het met je eens. Onbewerkt is altijd het mooist imho!
          Soms moet je wel wat bewerken voor extra detail, zoals unsharp masking etc.
          Soms moet je idd bewerken onderstaande foto's zijn gemaakt door een kennis van mij met een aangepaste canon 350d de camera is in amerika aangepast door hutech zodat deze langer kan belichten en ook is er een ir filter ingebouwd.
          afbeldingen gemaakt door peter horstink m31 en m45

Commentaar

Dat zijn echt top-opnames!

En tja, over bewerken, dat hoort er nu eenmaal bij. Iets fotograferen is per definitie al bewerken, want je krijgt een ander resultaat dan met het blote oog, dat ook weer voor iedereen verschillend is...
            Een oranje C8 op vorkmontering

Commentaar

Ja, maar je hebt ook prutswerk:
              30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Ja dat is een mooi voorbeeld van prutswerk.

Maar er zijn ook opnames met top-appparatuur die er best goed uitzien, maar waarvan ik denk, dat moet toch beter kunnen :tdown:

Maar om nou tegen bewerking te zijn, vind ik wat ver gaan. Als er maar geen details bijkomen die er niet zijn. Juist dr bewerking is de kwaliteit van planeetopnames de laatste jaren zo enorm gestegen.
                Een oranje C8 op vorkmontering

Commentaar

Werken...
                X