Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Venus, 11 oktober

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Venus, 11 oktober

Hoi Allemaal,

Veel mist en heiige bewolking op de 11de, maar ik kon toch weer een paar opnamen maken van Venus.

Gr,

Arnaud

prachtige opname! vooral die in het UVv laat ontzettend veel detail zien! ga je weer een reeks maken van de gehele oostelijke verschijning, of is dit gewoon een losse opname?
    en welke camera gebruik je hiervoor, kon het op je site niet vinden...
    groetjes, maarten
    Celestron C8 - WO Megrez 90 APO - WO ZS 66 SD APO
    Vixen Great Polaris
    Canon 350D - NexImage

Commentaar

Origineel geplaatst door Schipluiden
      prachtige opname! vooral die in het UVv laat ontzettend veel detail zien! ga je weer een reeks maken van de gehele oostelijke verschijning, of is dit gewoon een losse opname?
      en welke camera gebruik je hiervoor, kon het op je site niet vinden...
      groetjes, maarten
      He leuk Maarten, woon je in Schipluiden? Da's vlakbij, ik rij er regelmatig op de fiets doorheen als ik naar Delft ga! Eergisteren nog!

Ik zal zeker weer proberen om een serie te maken, ik hou hem nog altijd bijna wekelijks bij, dus tot nu toe gaat het prima. Maar ik ga ook een keer met vakantie en dan houdt het toch echt op, bovendien verslechtert de positie van Venus over een maand of 2 en dan wordt het steeds lastiger.

Ik gebruik een SKYnyx 2-0, de opvolger van de LU075, die Damian Peach ook gebruikt.

Gr,

Arnaud

Commentaar

hoi arnoud,
        woon inderdaad in schipluiden, naast de molen, dus kom een keer langs op de koffie als je in de buurt bent...
        enne, als je dan op vakantie gaat, dan moet je die C9.25 maar ff bij mij afgooien, dan ga ik wel voor je verder. ik beloof dat je m terugkrijgt na de vakantie

groetjes,
        maarten

ps: die camera ken ik niet, maar ik google m wel even...
        Vixen Great Polaris
        Canon 350D - NexImage

Commentaar

hoi arnoud,
          woon inderdaad in schipluiden, naast de molen, dus kom een keer langs op de koffie als je in de buurt bent...
          enne, als je dan op vakantie gaat, dan moet je die C9.25 maar ff bij mij afgooien, dan ga ik wel voor je verder. ik beloof dat je m terugkrijgt na de vakantie

groetjes,
          maarten

ps: die camera ken ik niet, maar ik google m wel even...

Naast de molen? Ik zal eens opletten. Image je zelf ook veel?
          Met een C8 gaat het toch ook prima? Zoveel schelen die toch niet?
          Heb je Venus zelf al eens geprobeerd?

Commentaar

ik probeer zoveel mogelijk te fotograferen, maar door een drukke agenda lukt het vaak niet. de laatste tijd ben ik alleen maar bezig met deep-sky, aangezien mijn lap-top al een tijdje buiten gebruik is. maar als alles goed gaat, hem ik hem binnenkort weer werkend. op de planeten heb ik tot nu toe nog niet zulke mooie resultaten. dit komt onder andere doordat ik niet zo goed was met collimeren, maar dat gaat nu beter, en door de mindere kwaliteit van mn NexImage. ben dus een beetje aan t rondkijken naar een betere camera (maar ja, blijft bij rondkijken, heb er nog geen geld voor).
            neem eens een kijkje op mn site (zie onderaan), daar staan al mn resultaten tot nu toe op. als je het goed vind, dan neem ik een linkje op naar jou site...
            groetjes, maarten
            Vixen Great Polaris
            Canon 350D - NexImage

Commentaar

ik probeer zoveel mogelijk te fotograferen, maar door een drukke agenda lukt het vaak niet. de laatste tijd ben ik alleen maar bezig met deep-sky, aangezien mijn lap-top al een tijdje buiten gebruik is. maar als alles goed gaat, hem ik hem binnenkort weer werkend. op de planeten heb ik tot nu toe nog niet zulke mooie resultaten. dit komt onder andere doordat ik niet zo goed was met collimeren, maar dat gaat nu beter, en door de mindere kwaliteit van mn NexImage. ben dus een beetje aan t rondkijken naar een betere camera (maar ja, blijft bij rondkijken, heb er nog geen geld voor).
              neem eens een kijkje op mn site (zie onderaan), daar staan al mn resultaten tot nu toe op. als je het goed vind, dan neem ik een linkje op naar jou site...
              groetjes, maarten
              Prima, maar waar is de link naar jouw site?

Commentaar

staat onderaan, bij t knopje http://www...

maar ik kan m ook even in het bericht zetten:

http://mksvangils.googlepages.com
                Vixen Great Polaris
                Canon 350D - NexImage

Commentaar

Dit is een heel goede opname Arnaud, veel detail te zien.
                  Ik heb diezelfde ochtend ook naar Venus gekeken, en wat wasie helder!

Commentaar

Werken...
                  X