Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Mijn eerste fotos + klein vraagje.....

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Mijn eerste fotos + klein vraagje.....

Heb sinds een week een TS 114/900 telescoop. Was erg benieuwd of fotograferen ook mogelijk was. Dus 25mm oculair erop, Nikon Coolpix 3100 aangezet en op goed geluk en uit de losse hand wat fot's genomen.

Hier is het resultaat:

Saturnus is niet echt goed gelukt, maar als je goed kijkt nog enigszins herjenbaar. Heb ook Mars en Venus geprobeerd, maar dat gaat echt niet uit de losse hand.

Zodra ik weer geld heb (dat duurt nog erg lang waarschijnlijk) wil ik wat extra's kopen om de camera op de telescoop te bevestigen.

Is het eigenlijk mogelijk om m'n Coolpix 3100 op de telescoop te besvestigen?

ziet er lang niet slecht uit :applaus:
    wat betreft camera bevestiging klik

Commentaar

Bdankt voor de link. Zo'n ding heb ik nog nergens gezien, lijkt me erg handig, wordt dus weer sparen....... Heb je zelf (of iemand anders) ervaring en/of fotos gemaakt met dit hulpmiddel?

Commentaar

ja hoor en ze zijn niet duur, voor een paar tientjes ben je klaar. De t-ring moet wel passen op jouw camera, denk daar wel om bij je bestelling en de camera adapter die je in je oculairgat steekt is universeel die past overal op.
        Geniet meer van de kleine dingen in het leven,
        Word macro-fotograaf! Canon 350d +180mm macro/sigma + 90 mm macro/tamron :D

Commentaar

Heb je bij die in de link (Orion SteadyPix™ Universal Digital & Film Camera Mount) wel een T-ring en zo nodig? Heb de bevestiging ook bij teleskop-service gevonden ( http://www.teleskop-service.de/Video...lanleitung.htm ) en volgens de online handleiding (zie link) heb je verder niks nodig.

Zie ik dat soms verkeerd?

Commentaar

Nee, heb je niet nodig. Ding heb ik zelf gehad!
            30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door Coin
              ja hoor en ze zijn niet duur, voor een paar tientjes ben je klaar. De t-ring moet wel passen op jouw camera, denk daar wel om bij je bestelling en de camera adapter die je in je oculairgat steekt is universeel die past overal op.

een T-ring is alleen voor reflexcamera's.

omdat een digi een vaste lens heeft moet je altijd projectie doen. een camera adapter kan wel, maar moet je een passende ring vinden die aan de buitenkant van je lens past en verloopt naar het schroefdraad van de camera adapter.

Commentaar

Bedankt allemaal! Heb inderdaad een digi, dus zal alleen de klem genoeg zijn.

Nu nog even sparen of kijken of die dingen ook tweedehands te koop zijn ergens. Als iemand een plek weet om ze te krijgen in Nederland (nieuw of tweedehands) of één liggen heeft die 'm niet gebruikt, dan hoor ik het graag.

Commentaar

mn digi is een reflex... dus vandaar t misverstand, succes met je foto's!
                  Geniet meer van de kleine dingen in het leven,
                  Word macro-fotograaf! Canon 350d +180mm macro/sigma + 90 mm macro/tamron :D

Commentaar

Werken...
                  X