Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Mars 8 oktober 2007 - 02:52 - 03:51

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Mars 8 oktober 2007 - 02:52 - 03:51

Vannacht weer mooi bezig geweest met imagen van mars. De omstandigheden waren vrij aardig, het was wel behoorlijk mistig, maar de seeing was vrij goed.
    Om 2 uur naar buiten gegaan met de hele zooi, en tot 4 uur heb ik vrij veel filmpjes van mars gemaakt.

De beste foto is van de laatste image sessie (3:51) van mars, links in beeld is mijn opname, aan de rechterkant is een simulatie opname van mars (geroteerd en verkleind) .
    Ook bijgevoegd is een GIF animatie van de rotatie van mars, hiervoor zijn 3 opnames gebruikt; 2:52, 3:27 en 3:51 uur.

edit:
    254/1140 newton telescoop
    Toucam Pro III 900nc webcam icm uv/ir-cut filter
    Evil will always triumph because good is dumb

geweldig! ik kan niet wachten tot de oppositie!

hoe ziet hij er momenteel visueel uit? ongeveer hetzelfde, en is de poolkap zichtbaar? De laatste keer dat ik keek leek het meer op een kokende bal goulashsoep...
    *vond Robson 1.0 bouwen toch een heel stuk simpeler dan nu het ineens zo klein moet :\

Commentaar

sjesusmina man, ziet er goed uit !!!
      - Sidus Ludoviciana -

Commentaar

Origineel geplaatst door Ionize
        geweldig! ik kan niet wachten tot de oppositie!

hoe ziet hij er momenteel visueel uit? ongeveer hetzelfde, en is de poolkap zichtbaar? De laatste keer dat ik keek leek het meer op een kokende bal goulashsoep...
        Ik heb maar heel eventjes zelf naar mars gekeken, en dat was met name om hem op de webcam goed in beeld te krijgen. Ik maakte er zelf niet veel meer van dan een strak rond fel bolletje om eerlijk te zijn (265x) , maarja, ik keek dan ook echt maar 2 sec ofzo

Misschien moet je om visueel goed detail te kunnen zien een (kleuren)filter gebruiken? Naja, ik hou het qua planeetobservaties nu maar gewoon bij de webcam

Commentaar

Erg mooi! zeker ook de gif animatie. Niet voor niets een nachtje geinvesteerd.
          Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Commentaar

Erg mooie opnames! Zeer detailrijk
            "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. " - Philip K. Dick.

Commentaar

Very Nice, ik wil dit t weekend ook gaan proberen. Heb je alleen filmpjes gemaakt of ook kort belichte foto's? Niet gedacht dat in 1 uur zoveel rotatie te zien was.

Wanneer staat Mars in oppositie?
              =WMN Clan Member=

“We didn’t lie about ‘certain’ things.. We lied about everything!”

Commentaar

Prachtig !
                Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
                ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
                Auteur:Ik

Commentaar

Dank voor de reacties!

Origineel geplaatst door Arlestron
                  Very Nice, ik wil dit t weekend ook gaan proberen. Heb je alleen filmpjes gemaakt of ook kort belichte foto's? Niet gedacht dat in 1 uur zoveel rotatie te zien was.

Wanneer staat Mars in oppositie?
                  Ik heb enkel filmpjes gemaakt van mars (van telkens zo' n 3 min 30s)

Op 18 decemeber staat mars het dichtst bij de aarde (hij is dan 15.88" groot), en op 24 december staat hij in oppositie.

Commentaar

Juist, december dus...

Maar als ik opnames van Mars, of welke planeet dan ook krijg ik echt niet zulk detail te zien. Sterker nog, helemaal geen.
                    =WMN Clan Member=

“We didn’t lie about ‘certain’ things.. We lied about everything!”

Commentaar

Origineel geplaatst door Ionize
                      Vrijdagmorgen kon ik met een 10cm refractor de witte pookap zien en de grootste donkere vlekken bij een vergroting van maar 120x. Mars is een moeilijke planeet om waar te nemen, er is maar 1 ding dat je kan doen en dat is waarnemen, waarnemen,.... 8) Oefening baart kunst...
                      Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Werken...
                      X