Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Venus, 06 oktober 2007

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Venus, 06 oktober 2007

Hoi Allemaal

Ik heb gisteren weer een opname van Venus gemaakt. Ik heb er nog veel te verwerken, maar dat zal nog wel even duren.

Ondanks de mist en de voordurende dauw op mijn corrector ben ik er heel tevreden mee. De RGB is later op de middag gemaakt en ik heb de twee later gecombineerd.

De mist lijkt een gunstige werking te hebben op de seeing. Zelfs later op de dag, wanneer de zon al lang op is, blokkeert deze kennelijk het felle zonlicht en vertraag de opwarming van de lucht. Hoe dan ook, het ging dit keer prima, ook overdag. Ik heb nog opnamen liggen die in de middag (een paar uur na deze opname) zijn genomen en hopelijk kan ik iets van de rotatie van de wolken zichtbaar maken. Normaal gesproken zou dat niet lukken omdat de seeing in de middag zo slecht is dat het UV imagen heel lastig is, maar nu ging dat dus wel. Voordeel is wel dat Venus veel hoger staat, door de betere transparatnie kun je dan veel korte belichten, slechts 1/150 sec, wat me nog niet eerder gelukt is.

Toch is de seeing voor zonsopkomst wel wat beter. Vandaag moest ik noodgedwongen vanwege de mist ook weer ’s middags imagen, maar hopelijk kan ik morgen weer in de ochtend kijken.

Schitterende opname! Belooft weer lekker mistig te worden morgenvroeg helaas..

Commentaar

Schitterend werk weer Arnaud, ben benieuwd naar je rotatiefilmpje.

Commentaar

Ziet erg erg goed uit. Verbluffend de details van venus
        =WMN Clan Member=

“We didn’t lie about ‘certain’ things.. We lied about everything!”

Commentaar

Werken...
        X