Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

mijn allereerste astrofoto Maan 7/10

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

mijn allereerste astrofoto Maan 7/10

hier komt hij dan mijn eerste astrofoto.
    Ondanks de mist en het ontbreken van een HR filter ben ik blij met dit eerste voorzichtige resultaat.
    Ik heb de foto op goed geluk genomen zonder deze te hebben nabewerkt met een stackprogramma o.i.d.

Natuurlijk wil het oog ook wat en heb ik wel de foto flink opgepimpt met wat extra informatie e.d.
    Voor de critici onder ons. Het kan best zijn dat de namen van de kraters niet helemaal kloppen, ik heb het allemaal zo goed mogelijk geprobeert, een foutje is snel gemaakt.

Ik hoop nu op een mistloze nacht zodat de kwaliteit nog meer omhoog kan. Ook wil ik een avi file opnemen en de foto met een stack programma verduidelijken, maar zoals gezegd hierbij (met enige trots) mijn eerste probeerseltje
    Laten we een moord plannen, of een religie starten

De foto vind ik niet zo mooi, maar de layout is fantasties
    Groet, Jan

Commentaar

bedankt voor het compliment
      zoals gezegd het is mijn eerste probeersel in hevige mist genomen en niet nabewerkt

Commentaar

ik krijg nog al wat reacties o.a. in mijn pm-box hoe ik de lay-out heb gemaakt. Ik heb dit gemaakt met het tekenprogramma paint dat standaard op elke
        computer zit. Een zeer eenvoudig programma weermee je teksten kan toevoegen en lijnen kan tekenen.

Commentaar

De simpelste middelen zijn soms de beste he . Maar toch zou het niet mijn eerste keuze zijn aangezien MSPaint behoorlijk wat kwaliteit wegneemt (tenzij je voor BMP kiest, maar dan worden de bestanden nogal groot).

Mooi foto hoor, dat groene heeft wel wat.

P.s. spelfoutje in de foto; linksboven staat "condtions", maar ik wil voor de rest niet miereneuken of zo :P .
          Swingen op Buena Vista Social Club

Commentaar

Hoi,
            ik zag dat je kraters namen had gegeven, en das ook oke.
            Maar het klopt helaas niet.
            Hier een link , waar je kunt zien welke katers je nu echt hebt vast hebt gelegd.

http://www.astrosurf.com/avl/UK_index.html

Groet Richard

Commentaar

Aan de moeite die je hebt gedaan om een mooie layout te maken, maak ik op dat je het erg boeit om astrofoto's te maken en presenteren. Als je de volgende keer een filmpje zou maken en die bewerken met Registax zul je zien dat de kwaliteit met sprongen omhoog gaat. Maar een IR/UV-filter (ik neem aan dat je dat bedoeld met een HR-filter) heb je dan wel nodig. Succes !

Commentaar

Werken...
              X