Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Jupiter 06-10-07

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Jupiter 06-10-07

Net voor t eerst Jupiter vastgelegd. Mn 3e poging een astro foto te maken. Ik ben niet geheel ontevreden hoewel met het oog detail te zien is op jupiter.
    =WMN Clan Member=

“We didn’t lie about ‘certain’ things.. We lied about everything!”

Da's lang niet slecht hoor .
    Als je detail wil op jupiter zelf dan zal je korter moeten belichten .

Commentaar

Thanks Ik heb een aantal opnames gemaakt van 30 seconden, de beste eruit gekozen en deze in iris bewerkt:
      Avi conversion waarna de .fit's alligned and stacked, wat met het resultaat gerommeld en als jpeg opgeslagen.
      Ik weet dat t anders zou kunnen maar ik ben alles nog aan het uitvogelen.
      =WMN Clan Member=

Commentaar

mooi zo met de maantjes
        Skywatcher Newton 150/1200mm on EQ-5

Het leuke aan de mens is dat ie zich juist zoveel afvraagt.
        Het schrijnende aan de mens is dat ie zich juist zoveel afvraagt.

Commentaar

Dank je. Met een oude webcam gemaakt. Kan niet wachten tot Jupiter weer goed te zien is. Weet iemand waneer dat is?
          =WMN Clan Member=

Commentaar

Al gekeken bij dit onderdeel van het forum ? Klik op Jup en je kunt zien dat je tot juni volgend jaar moet wachten. Maar waarom wachten op Jupiter, Mars is nu 's avonds goed zichtbaar en in de nanacht ook Saturnus al en die komt steeds eerder op.

Commentaar

Jupiter vindt ik een leuk object, maar nu hou ik me inderdaad met Saturnus en Mars. Handig die zichtbaarheids diagrammen, al moest ik ff kijken hoe ik ze moest lezen.
              =WMN Clan Member=

Commentaar

Mooie opname, de maantjes zie je goed.

Commentaar

mooie opname, gemaakt met een 2x barlow?
                  de manen zijn zo ook te zien, bij mij was dat niet het geval.
                  krijg morgen mijn 3x barlow, kijken of dat beter gaat
                  127mm 950mm apochromaat met moonlite servo focusser, Orion ED80, camera Canon EOS 350D (gemod met filter en peltier koeling)op EQ6PRO

Commentaar

Met een 2x barlow inderdaad. Moest wel wat met de settings doen om de maantjes goed zichtbaar te krijgen. Wat meer licht.
                    =WMN Clan Member=

Commentaar

Origineel geplaatst door Arlestron
                      Dank je. Met een oude webcam gemaakt. Kan niet wachten tot Jupiter weer goed te zien is. Weet iemand waneer dat is?
                      Met behulp van het programma Stellarium kan je de tijd ook wel tot jaren vooruitspoelen! dan weet je ook wel ongeveer wanneer iets te zien is
                      Skywatcher Newton 150/1200mm on EQ-5

Het leuke aan de mens is dat ie zich juist zoveel afvraagt.
                      Het schrijnende aan de mens is dat ie zich juist zoveel afvraagt.

Commentaar

Werken...
                      X