Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Mars en venus 2007/9/23

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Mars en venus 2007/9/23

Opname van afgelopen zondag ochtend, Venus in RGB en in IrGB.
    Voor de opname zijn slechts 30-40 handgeslecteerd frames gebruikt van 1800 frames(4x)
    Bewerking is er nauwelijks gedaan, ze kwamen al haarscherp uit Registax , zonder wavelet.
    Aan de kleur is weinig gedaan, de opname is dan ook hoe het met onze( mijn filters althans) filter wordt weer geven.
    Verschil R en Ir is niet zoveel, Ir geeft een scherper beeld en de kleur is volle.

En Mars Ga niet alle details noemen, als je een mars kaart hebt kun je vele details herkenen.
    Opname is naar mijn inziens zacht bewerkt en laat toch de nodige en realistische indruk van Mars.
    De originele grote staat erop , maar ook een resize van 150%.

Groet Richard

Allebei schitterend!

Erg knap dat je zoveel details ziet op Mars, zo'n klein bolletje momenteel. Wat voor barlow heb je gebruikt?

Commentaar

Mars is erg mooi. Gaaf gedaan!
      =WMN Clan Member=

“We didn’t lie about ‘certain’ things.. We lied about everything!”

Commentaar

Origineel geplaatst door Freek
        Allebei schitterend!

Erg knap dat je zoveel details ziet op Mars, zo'n klein bolletje momenteel. Wat voor barlow heb je gebruikt?
        Dank je wel, Venus is bij @f30gemaakt, dus 3x barlow en Mars bij @f50 met een 5x barlow.

Groet Richard

Commentaar

Ik heb twee opnames van een 25 minuten verschil en daar een gif van gemaakt
          Dus : 04:53-05:18 UT.

Zie link :
          http://www.astrofotografie.nl/Mars.htm

Groet Richard

Commentaar

W.O.W! erg mooi!
            We're all going in the same direction - the future!

Commentaar

Re: Mars en venus 2007/9/23

Origineel geplaatst door Richard Bosman
              En Mars Ga niet alle details noemen, als je een mars kaart hebt kun je vele details herkennen.
              Het oog van Mars kijkt me aan. Netjes - veel zichtbaar zonder teveel artificieel kontrast. De brug naar Valles Marineris onderaan Solis Locus is erg discreet, zie ik. Moet ik eens naar gaan kijken.
              Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Geweldig Richard dat je dit soort opnames kan maken vanuit ons eigen Enschede !

Hulde !

Het rotatiefilmpje van de oppositie van Mars uit 2005 die je op je site hebt staan vind ik ook erg indrukwekkend.

Commentaar

Re: Mars en venus 2007/9/23

Origineel geplaatst door sixela

Het oog van Mars kijkt me aan. Netjes - veel zichtbaar zonder teveel artificieel kontrast. De brug naar Valles Marineris onderaan Solis Locus is erg discreet, zie ik. Moet ik eens naar gaan kijken.
                  Dank je wel voor je aanvulling, als het weer toe laat is Mars zeer fraai te zien, bedenk wel dat hij iets anders is dan 2005, de contrasten zijn erg laag en kunt eventueel andere albedo stucturen zien op mars, als je dit vergelijkt met de oppositie van 2005.
                  Dit heeft alls te maken met de stofstorm.
                  Groet Richard

Commentaar

Origineel geplaatst door Sterrenkijker
                    van de oppositie van Mars uit 2005 die je op je site hebt staan vind ik ook erg indrukwekkend.
                    Dank je wel,
                    misschien dat we dit jaar ook zo rotatie kunnen maken.
                    btw, als je 4 (5/6)zijden van mars hebt kun je deze maken met winjupos.
                    Goet Richard

Commentaar

Werken...
                    X