Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Eerste UV Venus deze westelijke elongatie

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Eerste UV Venus deze westelijke elongatie

Hoi Allemaal,

De westelijke elongatie van Venus is begonnen en ik heb mijn eerste UV image weer kunnen vastleggen. De fase van Venus is inmiddels weer zover toegenomen dat de UV details in de atmosfeer weer zichtbaar worden. De detaillering is vrij grof, afgezien van een paar banden zie ik niet zoveel, maar de seeing was vrij slecht. Dat is natuurlijk erg jammer, Venus is nog steeds erg groot en het is een mooie gelegenheid om wat meer details vast te leggen, maar ja, het is niet anders.

Hopelijk volgen er meer!

Ondanks de beroerde seeing toch een hele mooie plaat, maar dat zijn we gewend van jou

Ongelofelijk, wat is Venus toch ontzettend helder in de vroege morgen! Hij leek helderder dan een paar weken geleden na zonsondergang, zou dat kunnen?

Commentaar

Origineel geplaatst door Freek

Ongelofelijk, wat is Venus toch ontzettend helder in de vroege morgen! Hij leek helderder dan een paar weken geleden na zonsondergang, zou dat kunnen?
      Bedankt!

Venus stijgt enorm snel, ze staat nu bij zonsopgaang veel hoger dan destijds bij zonsondergang. Aan het eind van de oostelijke elongatie stond Venus maar een stukje boven de horizon, nu schiet ze relatief gezien omhoog.

Dat helpt enorm. Het is inderdaad een machtig gezicht, geen planeet kan haar evenaren!

Commentaar

Erg cool om te zien

Toch zelf mn scoop er maar is op zetten. Wanneer kunnen haar t beste zien?
        =WMN Clan Member=

“We didn’t lie about ‘certain’ things.. We lied about everything!”

Commentaar

vroeg vroeg vroeg in de morgen, zag ze maandagochtend vroeg net voordat de zon opkwam, kon het net niet halen met m'n telescoop, toen was de zon al te helder.
          Het was echt, de "morgenster", en zeer fel.
          200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Origineel geplaatst door Arlestron
            Erg cool om te zien

Toch zelf mn scoop er maar is op zetten. Wanneer kunnen haar t beste zien?
            Vanaf een uur of 5:30 komt hij op, ik kon hem tot een uur of 8 nog goed volgen.

Gr,

Arnaud

Commentaar

Werken...
            X