Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

De Venus conjuctie van 2007 - overzicht

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

De Venus conjuctie van 2007 - overzicht

Hoi Allemaal,

Ik heb een overzicht gemaakt van mijn opnamen van Venus van 25 juli tot 8 september.

Gelukkig was het gisteren even helder, ik was even bang dat ik hem niet kon afmaken. De opnamen zijn van 25 juli; 4-5, 11, 17 en 25 augustus; 2 en 8 september.

De achtergrond kleur is toegevoegd en dus niet echt. De opnamen uiteraard allemaal wel. Het was nog een hele toer om ze samen te voegen, omdat de achtergrond tijdens de conjuctie veel lichter was dan de weken ervoor en erna, maar ik heb het kunnen oplossen.

De opnamen zijn volgens Redshift 4 op het aardse noord-zuid uitgelijnd en daarna zo geroteerd dat de opname tijdens de conjuctie 'rechtop', oftewel 18 graden met de klok mee geroteerd.

Enjoy!

Fantastisch werk weer Arnaud! Ik kijk uit naar je foto's van de donkere zijde, hopen dat je dat lukt.

Was Venus iets helderder toen hij ten oosten van de zon stond of komt dat door het bewerken?

Commentaar

Origineel geplaatst door Freek
      Fantastisch werk weer Arnaud! Ik kijk uit naar je foto's van de donkere zijde, hopen dat je dat lukt.

Was Venus iets helderder toen hij ten oosten van de zon stond of komt dat door het bewerken?
      Hoi Freek, bedankt!

Ja, het moet alleen even helder worden, want nu hinderen onze eigen wolken meer dan die van Venus

Ik denk dat het helderheids verschil wordt veroorzaakt door de opnamen, het is erg moeilijk om de opnamen precies even helder te krijgen, invloeden van het weer hebben ook invloed op de helderheid van de opname.

Ik denk dus niet dat het reeel is, maar een gevolg van de opnamen.

Duimen maar voor het weer, ik kijk tegenwoordig elke ochten rond 5-6 uur even of het helder is, maar nee hoor.... het zou erg jammer zijn als we het missen.

Commentaar

Om te smullen dit overzicht Arnoud, geweldig !

Commentaar

Wow wat een compositie weer Arnaud! Ik zou zeggen, hang hem aan de muur!
          - Skywatchter 150 mm F5 Newton
          - EQ3, aandrijving + poolzoker
          - Bresser 10x50
          - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Prachtwerk!

Groet, Marc Fokker
            Informatie uit energie in focus & cosmic debris in flatfields.

Commentaar

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Geweldig mooie verzameling Arnaud.

Commentaar

Origineel geplaatst door AtodaZ
                  En dat ga ik k doen, Hij rolt nu uit de printer op A3-formaat.
                  Wat een prachtige compositie Arnaud.
                  De beweging van Venus onder de zon langs zag ik nog nooit zo mooi in beeld gebracht als op deze plaat.
                  Schitterend!
                  Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Commentaar

Origineel geplaatst door Harro
                    Origineel geplaatst door AtodaZ
                    En dat ga ik k doen, Hij rolt nu uit de printer op A3-formaat.
                    Wat een prachtige compositie Arnaud.
                    De beweging van Venus onder de zon langs zag ik nog nooit zo mooi in beeld gebracht als op deze plaat.
                    Schitterend!
                    Bedankt allemaal! Het was een enorm karwei, maar ik ben blij dat het gelukt is. Komt er toch nog iets leuks uit all die dagen van slecht weer! 8)

Commentaar

1 woord

...

FANTASTISCH GEDAAN!!

oops dat zijn er 2 :P
                      -Bresser Galaxia 114mm F/900 op EQ-2
                      -Binoculair 20 X 80 Doublet

Commentaar

Hulde

zo zie je maar, al het goede komt toch steeds uit Vlaardingen

Philip (ex Vlaardinger)
                        We hebben een Black Berry!!

Meade ETX70
                        Meade LXD75 6"Newton

Commentaar

Werken...
                        X