Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Venus - 29 augustus 2007

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Venus - 29 augustus 2007

Ik heb Venus op 29 augustus weer voor het eerst gezien in het begin van de westelijke elongatie en vond het toch wel leuk deze opname met jullie te delen. De opname is niet zo scherp, maar ik ben er wel tevreden over. Bewerken is toegestaan.

Opnamedetails: 8'' Skywatcher Newton f/5 + 10mm, Canon Powershot a75, frame uit een avi. De opname is rond half 4 gemaakt.

Groetjes,

Dennis

Die zit er goed uit Dennis .

Commentaar

Leuk Dennis,

Ze is er weer, leuk om de planeet weer te begroeten.

Ik hoop dat de komende dagen een beetje helder worden, ik zou graag een kans krijgen om de donkere zijde te imagen....

Gr,

Arnaud

Commentaar

Bedankt.

De middag waarop ik deze opname maakte was de seeing zo slecht dat ik moest overgaan op avi's. Normaal gesproken maak ik opnamen (in hogere resolutie) maar door de zeer slechte seeing was dat niet mogelijk. In een avi komt er meestal nog wel een goed beeldje tevoorschijn.

Als de seeing perfect geweest was, had ik net zo'n scherpe foto kunnen maken als een tijdje terug. Dit was trouwens ook opname vd week bij AstroVersum.

Commentaar

Origineel geplaatst door dennisput
          Bedankt.

De middag waarop ik deze opname maakte was de seeing zo slecht dat ik moest overgaan op avi's. Normaal gesproken maak ik opnamen (in hogere resolutie) maar door de zeer slechte seeing was dat niet mogelijk. In een avi komt er meestal nog wel een goed beeldje tevoorschijn.

Als de seeing perfect geweest was, had ik net zo'n scherpe foto kunnen maken als een tijdje terug. Dit was trouwens ook opname vd week bij AstroVersum.
          Hebt je de opname ook gestackt in registax? Hoe ging dat? Had je veel goede frames?

Commentaar

Origineel geplaatst door Arnaud
            Origineel geplaatst door dennisput
            Bedankt.

Hebt je de opname ook gestackt in registax? Hoe ging dat? Had je veel goede frames?
            Deze keer heb ik het niet gestackt, nouja, nog niet. Ik heb er amper tijd voor gehad doordat school weer begonnen is. Ik heb er morgen meer tijd voor en zal dan wat meer proberen. Er zaten wel een aantal goede frames bij.

Ik heb wel eens wat eerder gestackt, maar omdat Venus afentoe in een ander deel van het beeld is (uit losse pols) kan het stacken vermoeilijken.

Jij maakt opname met je Skynyx 9-0 die achter je C9.25 hangt, met een volgmotor eraan. Je ''filmt'' dan als het ware het object op dezelfde plek in het beeld. Dan zou het stacken wel eenvoudiger gaan denk ik.

Heb je misschien een klein filmpje die ik kan proberen te stacken, om het te leren?

Commentaar

Ik heb wel eens wat eerder gestackt, maar omdat Venus afentoe in een ander deel van het beeld is (uit losse pols) kan het stacken vermoeilijken.

Jij maakt opname met je Skynyx 9-0 die achter je C9.25 hangt, met een volgmotor eraan. Je ''filmt'' dan als het ware het object op dezelfde plek in het beeld. Dan zou het stacken wel eenvoudiger gaan denk ik.

Heb je misschien een klein filmpje die ik kan proberen te stacken, om het te leren?
              Dat klopt. Vanwege de wind schiet Venus ook wel eens uit mijn beeld, maar minder dan bij jouw kan ik me voorstellen.

ik maak films van 10000 frames, losse jpeg of tiff frames. Dus ik heb geen avi. Wel kan ik je een keer een serie van die frames toesturen om te oefenen. Dan moet ik een serie verkleinen of een keer een CDtje toesturen. Heb ik wel je adres nodig. Ik zal wel eens een geschikte serie uitkiezen, misschien wel die van afgelopen weekend, dat zag er wel aardig uit.

Gr,

Arnaud

Commentaar

Werken...
              X