Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Maan panorama - 1 september 2007 (2:30 - 3:00)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Maan panorama - 1 september 2007 (2:30 - 3:00)

Gisteravond was er eventjes een gat in de bewolking, dus gelijk de hele zooi naar buiten gezet om opnames van de maan te maken.
    De opname is gemaakt met de 900nc kleuren toucam (omdat mijn zwart/wit camera kaput is.... , iemand nog een leuke reserve???) icm een UV/IR blocking filter en de 10" starfinder.

In totaal heb ik bijna 30 filmpjes van elk 300-500 frames gemaakt. De opnames zijn stuk voor stuk gestacked en bewerkt in registax, en het aan elkaar plakken is gedaan met behulp van autostitch. Voor nabewerking van de panorama is gebruik gemaakt van Paint Shop Pro.

Enkele minuten nadat ik de hele maan had gecammed was er al weer bewolking, dus het kwam mooi uit Hopelijk werkt het weer vannacht ook mee, want ik wil mars weer proberen te imagen.

Al met al ben ik zeer tevreden over het resultaat.
    Evil will always triumph because good is dumb

ziet er zeker goed uit MvZ!
    - Bestuurslid Sterrenwacht Halley - Apogee Aspen 16803 - Hercules A12 30cm f/3.8 astrograph -

Commentaar

mooie foto , goede bewerking , goede weergave van de visuele indruk.
      bij ons was het jammergenoeg bewolkt,

noodgedwongen maar naar het cafe

Commentaar

knap gedaan mvz,
        helaas kwam er bij mij gisteren niks van waarnemen , was jarig met de daarbij komende formaliteiten !!!
        "We are all stardust " LXD 75 op NEQ6PRO AT 66 ed op astrotech montering
        Lightbridge 12" ,Canon 1000d mod, Bresser 10x 50 bino , SPC900NC

Commentaar

ziet er heel fraai en gedetaileerd uit!
          -Bresser Galaxia 114mm F/900 op EQ-2
          -Binoculair 20 X 80 Doublet

Commentaar

Dank voor de reacties.

Vannacht om half drie heb ik weer alles naar buiten gesleept. Even een half uur naar de maan gekeken voordat helaas de bewolking toesloeg. Geen mars voor mij dit weekend...
            Evil will always triumph because good is dumb

Commentaar

Commentaar

Werken...
              X