Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Maan mozaiek 26 Aug

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Maan mozaiek 26 Aug

Ik vind het nog steeds moeilijk om de verschillende mozaiek plaatjes dezelfde grijswaardes te geven zodat ze netjes overlopen. Je ziet dus nog vele grenzen.

Ook heb ik toch weer 2 kleine plekjes gemist. Toch ging het wel een stuk makkelijker met een gemotoriseerde montering en ben redelijk tevreden met resultaat.

Gemaakt met Skywatcher 114/500, 2x barlow, SPC900 met IR/UV blockfilter 5 frames/sec.

Deze keer maakte ik elke keer filmpjes van 45 seconden maar onderschatte de hoeveelhied filmpjes die ik moest maken. Werd dus erg laat en ik werd slaperig en ging fouten maken. Volgende keer ga ik kortere filpjes maken en het proberen in mijn skylux want die kan ik zonder barlow gebruiken en dan heb ik dus minder vergroting en dus minder filmpjes nodig.
    Life is funny. But not Ha Ha funny.

Hoi, als je de grijswaarden automatisch wilt aanpassen moet je autostitch gebruiken, deze doet redelijk goeie blending van de verschillende foto's.

Commentaar

Dat Autostich is al eens eerder genoemd. ik zal het eens opzoeken en proberen. Bedankt!

Commentaar

Ik gebruik Hugin voor het stitchen en Enblend voor het blenden.
        Only the true messiah denies his divinity

Commentaar

Heb alledrie de programmas gedownload. Nu nog ff leren hoe ze werken... ik heb weer even wat te doen.

Commentaar

Zo das ff makkelijk. Net in een half uurtje met Autostitch gedaan waar ik eerder een hele avond over deed met the gimp en een hoop meer geklooi. Ik geloof wel dat Autostitch je plaatjes buigt en vervormt dus dat zal tot iets data verlies lijden misschien maar mijn fotos zijn nog niet van zo'n high res kwaliteit dat ik me daar druk om maak.

Hier is mijn nieuwe foto van zelfde bron alleen nu met Autostitch.

Edit: ff snel wat meer contrst toegevoegd.

Commentaar

Ik kan je foto niet zien borix.
              - Skywatchter 150 mm F5 Newton
              - EQ3, aandrijving + poolzoker
              - Bresser 10x50
              - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Ik wel.

Prachtig! Keep up the good work!

Commentaar

Werken...