Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

(Bijna) Volle Maan 29 Aug.

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

(Bijna) Volle Maan 29 Aug.

Hoi allemaal

Gisteren aan het cammen geweest met mijn nieuwe Fusion webcam. De transparantie was goed, de atmosfeer stoorde erg echter.
    Ook kan mijn laptop niet zo goed tegen het capturen van 1280x960 frames en heb ik een 75% drop rate... (laptop is nogal traag sinds ik SP2 heb geinstalleerd).
    Ik heb het volledige maan oppervlak geimaged zonder barlow, (met barlow zou ik er de hele nacht over doen, en gezien de 1280x960 frames die de fusion schiet iets van 10-20 gb aan film moeten verwerken).

gegevens:

Camera: Logitech fusion
    Telescoop: Bresser Messier N130
    Diameter spiegel: 130mm
    Brandpuntsafstand: 1000mm
    Stacking: registax 4 (geen multipoint, tracking ging niet goed bij multipoint)
    bewerking: paintshop pro (wat contrast aanpassing en omzetting naar zwart wit.

Dit is er uiteindelijk uitgekomen.

Heeele mooie foto. Ook lekker scherp, je ziet er veel details op. Complimenten!!!
    Swingen op Buena Vista Social Club

Commentaar

Heel goed gelukt Theodorus.
      Hoeveel foto's heb je gemaakt om het gehele oppervlak te imagen?

Ik heb gisteren ook nog foto's van de maan gemaakt en realiseerde me later dat ik ook wat meer foto's had moeten maken om die aan elkaar te plakken, zodat je de hele maan in beeld hebt.

Commentaar

Ah, gelukkig toch niet een stukje gemist

Erg mooi geworden!
        Evil will always triumph because good is dumb

Commentaar

mooi man
          ik vind hem erg gedetailleerd!
          Meade LXD75 150mm newton

Commentaar

Dank voor de complimenten!
            Met de Fusion camera, die een chipdiameter heeft van 7.8mm, had ik 13 foto's nodig om het volledige oppervlak erop te krijgen.
            Dit omdat ik bij 2 stukjes net iets te rigoreus was geweest en dus een stukje rand er niet op had staan. Anders zou ik zo'n 10 a 11 foto's nodig gehad hebben.
            Elke Foto bestaat dan weer uit zo'n 120-150 frames (80s a 7.5FPS en een 75% drop rate). Met een ouwere of normale 640x480 webcam zou ik in zo'n geval iets van 500-600 frames per foto gemaakt hebben.
            Het liefst zou ik de fusion op mijn normale computer aansluiten maar die krijgt een blue-screen error als ik de fusion aansluit..

Commentaar

Werken...
            X