Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

ISS 5 augustus

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

ISS 5 augustus

Gisteren om 23.37 het International Space Station vastgelegd terwijl deze het sterrenbeeld Zwaan doorkruisde. Hij was visueel erg mooi om te zien.

De foto is een stack van 6 x 90 seconden met daar overheen een opname met het spoor van het ISS. Het is dus niet een "echte" foto maar een compositie die trouw naar de waarheid is. Het enige verschil van de stack met het ruwe plaatje waarop het ISS te zien is is dat er een stuk minder ruis zichtbaar is. Gemaakt met een Canon 350D en 18-55mm kitlens op 18mm en een EQ6. De ene foto is een uitsnede en de andere het hele plaatje.
    "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. " - Philip K. Dick.

Apart, dit zie je niet vaak hier! Gisteravond passeerde hij hier om 23:39 bijna door het zenith (86), mooi om te zien! Verrekijker gaf helaas niet meer weer dan het blote oog.
    Skywatcher 150/750mm

Commentaar

Mooi genomen, er ging bij mij ineens een lichtje branden.
      Zoiets had ik vorig jaar ook eens op mijn scherm tijdens een cam sessie.
      stellarvue 80 ED
      skywatcher 100ED
      8" Dobje
      2x Philips spc900NC
      dsi proII

Commentaar

zie je alleen een streep door de snelheid?

Commentaar

Goeie foto's!! Het lijkt wel of de shuttle zich omdraait tijdens de opname..
          - Sidus Ludoviciana -

Commentaar

Origineel geplaatst door fixxxer
            Goeie foto's!! Het lijkt wel of de shuttle zich omdraait tijdens de opname..
            Hallo,

Ja ik weet nog dat ik tijdens het waarnemen opeens een vlam zag.
            Zo zie je maar, als je af en toe wat op een cdtje zet gaat er niets verloren.

Groetjes Dirk
            stellarvue 80 ED
            skywatcher 100ED
            8" Dobje
            2x Philips spc900NC
            dsi proII

Commentaar

Origineel geplaatst door markje
              je ziet een fel lichtpuntje snel bewegen, maar dat maakt geen streepje, door de lange belichtingstijd regristreerd de camera elk punt waar het lichtpuntje is geweest waardoor je een streep krijgt (als dit is wat je bedoelt)

Commentaar

Origineel geplaatst door spacetraveller
                Origineel geplaatst door markje
                je ziet een fel lichtpuntje snel bewegen, maar dat maakt geen streepje, door de lange belichtingstijd regristreerd de camera elk punt waar het lichtpuntje is geweest waardoor je een streep krijgt (als dit is wat je bedoelt)
                yep, bedankt!

Commentaar

Werken...
                X