Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

White planet approaching...

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

White planet approaching...

Om nog eens te benadrukken hoe snel Venus ons nu nadert, heb ik een combinatie van 4 opnamen van de afgelopn 2 weken gemaakt.

Nog anderhalve week tot de conjunctie, laten we hopen op goed weer...

Gr,

Arnaud

Wat is de schijnbare grootte van Venus in graden op dit moment eigenlijk en wat gaat dat nog worden ?

Commentaar

Origineel geplaatst door Sterrenkijker
      Wat is de schijnbare grootte van Venus in graden op dit moment eigenlijk en wat gaat dat nog worden ?
      Hij is nu 53 boogseconden en zal, uit mijn hoofd, 58 of 59 boogesconden groot worden. Net geen boogminuut dus..

Commentaar

Dit vind ik nou ongelofelijk mooi, Arnaud
        Groet, Jan

Commentaar

Mooi Arnaud!

Origineel geplaatst door Arnaud
          Nog anderhalve week tot de conjunctie, laten we hopen op goed weer...
          Bij conjunctie is er toch niets te zien? Waarom moet het dan goed weer zijn?
          Skywatcher 150/750mm

Commentaar

Origineel geplaatst door GeneralDuke

Bij conjunctie is er toch niets te zien? Waarom moet het dan goed weer zijn?
            Bedankt,

Tijdens de conjunctie passeert Venus de zon op een afstand van slechts 8 graden. Dan zou de ragfijne sikkel van Venus nog steeds zichtbaar moeten zijn. Wat meer is, door invloed van de atmosfeer, kan het licht van Venus rond de hele schijf gebogen worden, waardoor je een soort ring kunt zien.

Maar daarvoor moet het wel helder zijn....

Commentaar

Erg mooi weer Arnaud, zeker die van 3 augustus.

Wel uitkijken he, als je Venus zo dicht bij de zon gaat zoeken! Maar dat begrijp je zelf ook wel

Commentaar

Origineel geplaatst door Freek
                Erg mooi weer Arnaud, zeker die van 3 augustus.

Wel uitkijken he, als je Venus zo dicht bij de zon gaat zoeken! Maar dat begrijp je zelf ook wel
                Uiteraard,

Ik heb al een verlenging gemaakt van mijn Dauwkap om het zonlicht uit de kijker te houden, die zal ik nog wel flink moeten verlengen, maar ik ben wel van de zon bewust....

Commentaar

Werken...
                X