Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Mars, 4 augustus (overdag!)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Mars, 4 augustus (overdag!)

Hoi Allemaal,

Ik heb vanochtend Mars weer eens geprobeerd, de eerste keer sinds de vorige oppositie. Mars is nog erg klein, maar met al die verhalen over de stofstormen wild eik ook eens een kijkje nemen. Ik zie erg eigenlijk maar weinig van, Mars ziet eruit zoals hij eruit moet zien. De heldere vlek bovenin is Hellas, de donkere streep is Hesperia Planum. Syrtis Major wordt net zichtbaar aan de planeetrand.

Het grappige is dat deze opname overdag is gemaakt, rond 10:30. Mars is eigenlijk best gemakkelijk te vinden overdag en aangezien ik geen zin had om de scope weer naar het plein voor mijnhuis te slepen om Mars in het donker te kunnen imagen (ik heb geen zicht op het oosten), heb ik Mars overdag opgewacht. Venus deed ik natuurlijk allang zo, maar Mars is een ander verhaal. Ik ga morgen Mercurius ook eens zo probern.

Nu maar wachten tot Mars wat groter word, want 7" is wel erg klein....

zeer mooie foto's!!
    - Bestuurslid Sterrenwacht Halley - Apogee Aspen 16803 - Hercules A12 30cm f/3.8 astrograph -

Commentaar

Hele mooie foto's... 10.30 uur... dat werd eventjes zoeken zeker?
      - Sidus Ludoviciana -

Commentaar

Geweldig dat je dat zelfs overdag voor elkaar kunt krijgen en inderdaad vreemd je ziet niets van de stofstorm.

Commentaar

Origineel geplaatst door fixxxer
          Hele mooie foto's... 10.30 uur... dat werd eventjes zoeken zeker?
          Ik heb de telescoop de avond tevoren op en gebied gericht waar Mars de volgende dag precies doorheen zou trekken. Even wachten op het juiste tijdstip, de motoren aanzetten, en je hebt Mars precies in het vizier!

Gr,

Arnaud

Commentaar

Werken...
          X