Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

mercurius, saturnus, venus en zon

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

mercurius, saturnus, venus en zon

Mijn nieuwe montering is binnen.

Ik dacht ik zet mijn Canon S3 er even op, en schiet een plaatje van de zon.
    Wat ik sowieso zie is de zon, mercurius, venus en saturnus.

Wat zou de rest allemaal zijn?
    Want ik kan me haast niet voorstellen dat sterren zichtbaar zijn met zoveel tegenlicht.

Iemand een idee?

Gr. Dennis
    - Bestuurslid Sterrenwacht Halley - Apogee Aspen 16803 - Hercules A12 30cm f/3.8 astrograph -

en wat is dit????!!

als je inzoomt op de 2 puntjes, dan lijkt het een soort van explosie te zijn.
    Iemand enig idee?

Object was om 15.35 iets rechts van de zon te zien.
    - Bestuurslid Sterrenwacht Halley - Apogee Aspen 16803 - Hercules A12 30cm f/3.8 astrograph -

Commentaar

Kan van alles zijn, stofjes op je sensor, vuiltjes op je lens of hotpixels van je sensor.

Sowieso niet zo verstandig om zonder goed zonnefilter een foto recht in de zon te nemen. Slecht voor de sensor van je camera en slecht voor je ogen (gevaarlijk zelfs).

Commentaar

Gevaarlijk, dutchdevil! Ik raad je aan dit op deze manier nooit meer te doen!! Net wat Sterrenkijker zegt!

Commentaar

ik ben bekend met de gevaren, echter heb ik de foto enkel genomen via het lcd schermpje van de camera.

Dus ongevaarlijk.

Bedankt trouwens voor het aanhalen, het kan niet vaak genoeg worden gezegd.

Maar het is wel een vreemd iets toch? De camera was namelijk wel in focus!

Commentaar

Re: en wat is dit????!!

Origineel geplaatst door dutchdevil
            als je inzoomt op de 2 puntjes, dan lijkt het een soort van explosie te zijn. Iemand enig idee?
            Een exploderende pixel van je sensor ? Via het LCD scherm fotograferen is misschien niet schadelijk voor je ogen maar wellicht wel voor je camera.

Commentaar

het zou zomaar kunnen ja..

Commentaar

Werken...
              X