Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Overzicht Venus elongatie 2007

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Overzicht Venus elongatie 2007

Hoi Allemaal,

Ik heb al mijn images van Venus van de afgelopen elongatie op een rijtje gezet.

Het was een moeizaam project, ik heb eigenlijk nauwelijks perioden met goede seeing gezien, maar zo alles bij elkaar heb je toch al een leuk overzicht bij elkaar geimaged.

Tot en met 13 juni is alles in het UV-violet, daarna in het NIR vanwege de slechtere seeing.

De elongatie is nog niet afgelopen en hierna begint natuurlijk de westelijke elongatie, hopelijk is de seeing dan een stuk beter ('sochtend is altijd beter)

Enjoy!

Fantastisch, hulde! Heel erg goed gedaan, en wat verandert ie toch snel van een bolletje naar een sikkel zeg.

Commentaar

Geweldig Arnoud

Commentaar

Prachtig! Wat een werk...

Over werk gesproken, misschien is het leuk om bij elke venus de datum te vermelden?
        Evil will always triumph because good is dumb

Commentaar

Erg mooi. Hulde! Heb je dit met voorbedachte rade gedaan of bleek je toevallig genoeg opnames van de verschillende fasen te hebben?
          16"-F4.5 tr.dob | 12"-F4 reisdob | SN10-F4 | C9.25-F10 | APO130-F7 | APO80-F6.8 | Lunt60 HA-B1200 | G11 | EQ6Pro | Giro III | EQ-platform

Commentaar

dat zijn heel wat opnames! leuk gedaan

Commentaar

Origineel geplaatst door MvZ
              Over werk gesproken, misschien is het leuk om bij elke venus de datum te vermelden?
              Dat zou ik kunnen doen, maar ik vind persoonlijk dat dit de combinatie in zijn totaliteit geen goed doet. Maar ik kan natuurlijk altijd even een versie met de datums maken...

Commentaar

Origineel geplaatst door Big bang
                Erg mooi. Hulde! Heb je dit met voorbedachte rade gedaan of bleek je toevallig genoeg opnames van de verschillende fasen te hebben?
                Dank je,

Ik heb vaag wel het plan gehad, maar ik heb de afgelopen tijd zoveel mogelijk opnamen gemaakt als ik kon. Pas achteraf bleek dat ik voldoende opnamen had voor de combinatie

Commentaar

Ontzettend mooi! Door zo'n compilatie krijg je beetje een 3D effect van de baan van Venus. Hulde voor dit prachtwerkje!
                  "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Re: Overzicht Venus elongatie 2007

De Venus van Arnaud, een buitenaardse schoonheid!
                    De ex van een Polarex
                    Meade LX90

Commentaar

Pracht werk Arnaud, echt top!

Commentaar

hulde arnaud echt geweldig hoe je dat gdaan hebt.
                        ga vooral met dit soort dingen door.
                        roy

Commentaar

Heel mooie collage Arnaud.
                          Vooral bijzonder dat bijna al jouw venusfoto's zoveel wolkendetail laten zien.
                          Om die reden een klein beetje jammer dat de laatste opnames in NIR zijn gemaakt en zo'n egale venus laten zien.

Jee, ik wist niet dat Venus nu al zo smal was geworden. Ik moet haar echt in de gaten gaan houden.

Groet
                          Harro
                          Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Commentaar

Wooow!!
                            - Skywatchter 150 mm F5 Newton
                            - EQ3, aandrijving + poolzoker
                            - Bresser 10x50
                            - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Je bent lekker bezig geweest de laatste tijd zo te zien, mooi resultaat hoor.

Commentaar

Werken...
                              X