Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Jupiter 31-07-07

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Jupiter 31-07-07

In Frankrijk was de seeing bagger, hier ook momenteel, maar goed, toch maar Jupiter weer eens proberen vast te leggen met de Bresser Galaxia 114/900mm Newton. Statief op de hoogst mogelijk stand gezet, krukje gepakt (met mijn 1.65 kan ik er anders niet bij :P) en wat avi's geschoten met een Olympus SP-510 UZ uit de losse hand. Ik ben er enorm blij mee

Bovenste is mijn bewerking, onderste originele stack. Bewerken mag, graag zelfs!

geweldige foto! complimenten, ik kan 2 banden onderscheiden! echt prachtig.
    [url="http://www.beeropia.nl/"]http://www.beeropia.nl/[/url]

Commentaar

De maantjes:

Commentaar

Freek, die foto's van jou mogen er ook wezen hoor. en dat uit de losse hand
        Orion Intelliscope XT10i
        Meade ETX125-PE mak
        Coronado PST
        Nikon D40

Commentaar

zien er goed uit hoor! banden zijn goed te zien!

Ik heb er gisteren ook nog wat geschoten met een bridgecamera uit losse hand.
          Ik zal straks eens kijken.
          - Bestuurslid Sterrenwacht Halley - Apogee Aspen 16803 - Hercules A12 30cm f/3.8 astrograph -

Commentaar

die foto met die maantjes ziet er leuk uit, jupiter zelf is een beetje overbelicht

Commentaar

Origineel geplaatst door markje
              die foto met die maantjes ziet er leuk uit, jupiter zelf is een beetje overbelicht
              Dat is erg logisch, omdat de maantjes zwakker zijn. Je moet dus langer belichten om de maantjes op de foto te krijgen. En tja, dan wordt Jupiter overbelicht. Je kunt natuurlijk wel een compositiefoto maken: eerst een foto van Jupiter maken, vervolgens een van de maantjes en dan de foto van Jupiter over de overbelichte Jupiter heen "plakken". Dat is de enige oplossing.

Commentaar

ja dat had ik ook in mijn gedachten maar die bovenste foto's zijn ook best licht toch?

Commentaar

Valt wel mee. Het is vooral niet helemaal scherp, vermoedelijk door de slechte seeing doordat Jupiter zo laag staat.

Commentaar

dus volgend jaar is jupiter beter te waarnemen?

Commentaar

Nee. Nog één jaar gaat Jupiter nog lager staan, en daarna klimt-ie weer langzaam omhoog aan de dierenriem.

Commentaar

oke! nou ja eff 2 jaar wachten he :P

Commentaar

Werken...
                        X