Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Neptunus - 30 juli 2007

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Neptunus - 30 juli 2007

Beste mensen,

Ik had gisteren in Stellarium gekeken, en zag dat net links boven de Volle maan Neptunus stond. Helaas zaten er wat wolken voor, maar rond 12 uur kwam de maan er boven uit. Prachtig!

Veel belichten had geen zin, want dan zou de maan het beeld overbelichten. Ik maakte de opname met een Canon EOS 350D + Sigma 55-200mm telelens ( Stond ingesteld op 200mm ).

Het beeld rechtsonder was uiteraard wit en overbelicht, maar links van het beeld zag je toch wel wat sterretjes.

Na wat vergelijken, moet het 'm toch zijn. Ik post er een stellarium vergelijk kaartje bij en ik heb bepaalde sterren genummerd voor herkenning.

Als jullie het nog een keer willen checken of controleren mag dat natuurlijk! ( Bewerken ook )

Opnamedetails: Zoals ik al zei, de Canon EOS 350D + Sigma 55-200mm
    4 seconde belicht op ISO1600.

Groetjes,

Dennis

EDIT: Een betere versie geplaatst.

Naar mijn mening klopt het helemaal!

Well doen Dennis, nog een paar te gaan!

Commentaar

Mooi voor je verzameling Dennis.

Commentaar

Doet een beetje denken aan de manier waarop Clyde Tombaugh pluto ondekte alleen gebruikte hij daar twee sterrenfoto's voor (toen had je nog geen stellarium namelijk ).

Leuk gedaan Dennis, je hebt het astronomie-virus goed te pakken zo te zien.

Commentaar

Commentaar

Klopt helemaal Dennis! Dat moet Neptunus zijn!

Commentaar

ja, ik heb hem nog even vergeleken en dat moet hem inderdaad wel zijn

Commentaar

Werken...
              X