Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Venus 30 juli 2007 - 12h30

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Venus 30 juli 2007 - 12h30

Ik heb daarnet Venus gespot om 12h10, maar voordat ik een iets betere opname had duurde het wel eventjes. Er was veel luchtonrust dus veel vergroten had geen zin.

Deze opname is gemaakt rond 12h30, met een 8'' Skywatcher Newton telescoop + 10mm + Canon Powershot a75 ( Frame uit avi )

Groetjes,

Dennis

mooie foto hoor! alleen een beetje kaal maar ja daar kan je niks aan doen over dag he

Commentaar

Origineel geplaatst door markje
      mooie foto hoor! alleen een beetje kaal maar ja daar kan je niks aan doen over dag he
      Nou, als je met kaal 'geen sterren' bedoeld, er verschijnen (bijna) nooit sterren op foto's van planeten, omdat de sluitertijd daar simpelweg te kort voor is. Om sterren erop te krijgen moet je langer belichten, maar dan wordt de planeet overbelicht.

Weer een mooie plaat Dennis, zeer goed gelukt!

Commentaar

Heb je voor je powershot een speciale adapter en zo ja waar heb je die gekocht??
        Orion Intelliscope XT10i
        Meade ETX125-PE mak
        Coronado PST
        Nikon D40

Commentaar

Origineel geplaatst door Freek
          Origineel geplaatst door markje
          Nou, als je met kaal 'geen sterren' bedoeld, er verschijnen (bijna) nooit sterren op foto's van planeten, omdat de sluitertijd daar simpelweg te kort voor is. Om sterren erop te krijgen moet je langer belichten, maar dan wordt de planeet overbelicht.

Weer een mooie plaat Dennis, zeer goed gelukt!
          weet ik, ik dacht meer aan bomen of wolken maar ja, als die er niet zijn is daar niets aan te doen natuurlijk, meestal geeft een wolk of iets een mooier resultaat, maar dat is mijn mening 8)

Commentaar

Origineel geplaatst door geert01
            Heb je voor je powershot een speciale adapter en zo ja waar heb je die gekocht??
            Neehoor, gewoon uit de losse pols!

Commentaar

hehe goed bezig kerel
              Orion Intelliscope XT10i
              Meade ETX125-PE mak
              Coronado PST
              Nikon D40

Commentaar

Origineel geplaatst door geert01
                hehe goed bezig kerel
                Bedankt, binnenkort zijn nog meer ''uit de hand geklikte'' opname te vinden op mijn site.

Commentaar

Commentaar

Ik moet het al weer een tijdje zonder scope doen, dus ik vind hem geweldig!!
                    Mijn zoon wil een telescoop..

Commentaar

Hoi Dennis!

Mooie foto, so far so good! Nog 3 weken tot de conjunctie.

Ik ben benieuwd hoe lang we het volhouden!

Commentaar

Bedankt!

Het was deze keer niet echt de bedoeling een gedetailleerde opname te maken, maar om een tijdrecord. De seeing was om deze tijd ook om te huilen. Ik wou Venus gewoon lekker vroeg zien, en het is dus mogelijk. En ik denk dat als ik op de goede locatie zat dat het nog eerder kan.

Iniedergeval, ik ga het proberen vol te houden.

Commentaar

Origineel geplaatst door dennisput
                          Bedankt!

Het was deze keer niet echt de bedoeling een gedetailleerde opname te maken, maar om een tijdrecord. Ik wou Venus gewoon lekker vroeg zien, en het is dus mogelijk. En ik denk dat als ik op de goede locatie zat dat het nog eerder kan.

Iniedergeval, ik ga het proberen vol te houden.
                          Leuk, ik ga het vandaag ook eens proberen. Maar momenteel overheerst de sluierbewolking helaas.

Commentaar

Werken...
                          X