Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

zielige jupiter

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

zielige jupiter

hier mijn eerste foto (jupiter)

Gemaakt met een simpele verrekijker in de hand met daarachter een canun powershot S3 in de hand

maar goed.

Daaronder een maan, eerder gemaakt.
    - Bestuurslid Sterrenwacht Halley - Apogee Aspen 16803 - Hercules A12 30cm f/3.8 astrograph -

De maan!? Samenstand van de Maan en Saturnus zul je bedoelen! Die heb je er leuk op staan.
    "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
    - Roel & Steem, 2019

Commentaar

zie het nu zelf pas haha
      - Bestuurslid Sterrenwacht Halley - Apogee Aspen 16803 - Hercules A12 30cm f/3.8 astrograph -

Commentaar

De opname van de samenstand van de maan en Saturnus is nog best aardig gelukt, maar die van Jupiter lijden erg onder de bewegingonscherpte.

Je zou het resultaat nog kunnen verbeteren door de verrekijker op een statief te zetten en de camera er met een klem achter te zetten dan heb je in ieder geval minder last van bewegingonscherpte. De chromatische aberratie (gekleurde randen om de objecten) voorkom je er er niet mee die zitten in de lenzen van de verrekijker en het fototoestel. Meer bereik je denk ik door de camera achter en telescoop te hangen.

Commentaar

Saturnus is redelijk duidelijk te herkennen als je hem wat uitvergroot. Ik vind het een hele leuke foto aangezien hij uit de hand door een verrekijker is genomen.
          Life is funny. But not Ha Ha funny.

Commentaar

tja... ik zeg al, het was behelpen

Maar het smaakt zeker naar meer!

Als ik de nieuwe scope heb ga ik zeker kijken of ik wat meer kan!

mijn eq 5 is nagenoeg onderweg in elk geval!

Gr. Dennis

Commentaar

Origineel geplaatst door dutchdevil
              zie het nu zelf pas haha
              Dat MEEN je niet????
              Ik vond het zowiezo al erg leuk dat je in staat was om een goed geslaagde maanfoto door een verrekijker te maken.
              Maar dan Saturnus er vlak naast: herkenbaar met de ringen. En dat door een verrekijker gefotografeerd!!!
              Meest bijzonder: je deed het zonder te beseffen.
              Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Commentaar

Poging 3 kan ongezien naar een UFO forum. Gewoon zeggen dat ie genomen is in een veld even buiten Groningen en de alu-hoedjes-dragers zijn in rep + roer.
                "Zu groß, zu klein, Er könnte etwas größer sein..."

Commentaar

Elvi,

Do eens een poging met een bridge camera in je rechter hand en een Aldi verrekijker in je linker haha

Wacht maar, over een half jaar kom ik met mooie foto's ... Gr. Dennis (DvD)

Commentaar

Ik vind die van de Maan en saturnus heel goed gelukt. Zeker als je weet hoe je hem hebt gemaakt!

Commentaar

Werken...
                    X