Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Rode maan vlak voor ondergang boven Amersfoort

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Rode maan vlak voor ondergang boven Amersfoort

Deze rode maan schoot ik afgelopen zondag met een 300 mm telelens vlak voordat hij onder ging boven de stad Amersfoort. Ik was al bijna vergeten dat ik hem gemaakt had, ik vond hem net nog op mijn camera.

Wauw! De maan is helemaal vervormd.. hele aparte en bijzondere foto. Gek genoeg lijkt het op het slechtere knip en plakwerk in Photoshop, wat het des te bijzonderder maakt dat dit een foto is.
    "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
    - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Het lijkt wel een lekke voetbal! Leuke foto!
      "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Nog eentje een paar minuten later voordat hij echt achter de bebouwing begon te zakken.

Commentaar

Heel apart. Lijkt wel of ie ergens tussen de kantoorgebouwen en de bomen op de voorgrond hangt!
          "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Hij lijkt ook wel groter maar dat is gezichtsbedrog.

Wat ook nog wel eens is gebeurd, is dat er een e-mail rond is gegaan (bijvoorbeeld toen mars in oppositie was in 2005) met de mededeling dat mars nog nooit zo dicht bij de aarde heeft gestaan en dat je het fenomeen kan aanschouwen om die en die tijd op die en die datum. Waar je dan in werkelijkheid naar kijkt is de volle maan die rood verkleurd vlak voor ondergang. Maar daar trap niemand op dit forum in mag ik aannemen.

Commentaar

Werken...
            X