Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

De maan met een D70s (alweer;)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

De maan met een D70s (alweer;)

Vanavond even bezig geweest en de bijna volle maan gefotografeerd. Het is een enkele opname. Stacken in Registax lukt even niet, dat trekt m'n computer even niet, waarschijnlijk vanwege te weinig geheugen.
    Deze enkele opname is licht bewerkt in Adobe Photoshop 6.0
    Verdere gegevens bij de foto.

Hier klikken voor de foto

----Edit door Paul----
    Door zo'n grote foto gaat het forum een beetje uit zijn lay out, vandaar dat ik er een link van gemaakt heb.
    ------------
    Een oranje C8 op vorkmontering

Mooie foto peter!
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Mooi hoor! :applaus:
      Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Wauw, erg mooi!
        The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Je zit me wel te pijnigen :P Ik wil dat ook maken! Alleen moet ik nog tot Sinterklaas wachten op zo'n k*t camera adapter :banghead: . Maar het is een hele mooie foto!

Commentaar

mooie foto peter!
            volgens mij hoef je deze helemaal niet te stacken...

ga zo door!
            Celestron C8 - WO Megrez 90 APO - WO ZS 66 SD APO
            Vixen Great Polaris
            Canon 350D - NexImage

Commentaar

niet verkeerd Peter!.

Ja Registax is mooi maar ga geen 35mb foto's gebruiken op een trage pc :banghead: :banghead:

Commentaar

Origineel geplaatst door Nightsky
                niet verkeerd Peter!.

Ja Registax is mooi maar ga geen 35mb foto's gebruiken op een trage pc :banghead: :banghead:
                Wat zit er dan allemaal in je pc'tje ? 8)

Commentaar

Origineel geplaatst door Nightsky
                  niet verkeerd Peter!.

Aha, jij stopt het geld in de verkeerde materialen
                  Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

wat ik dus bedoel dat 1 Raw foto van de d70 in tiff 35 mb is. als je er dan dan een stuk of 20 van gebruikt, moet zelfs de snelle pc er toch echt over na denken!!
                    Bij een wat oudere pc of met weinig geheugen kan je het vergeten en loopt alles vast.

en dan is dit nog maar 6 megapixel, bij een 12 megapix camera mag je wel een 3 gig pc met 2 gig geheugen er bij kopen.

Commentaar

Bedankt allen voor de reacties.

Ik heb niet echt een super-pc, maar het is ook weer geen 486.

1600 MHz
                      192 mb geheugen (ja echt, het is een vreemd getal, maar het is 192 mb volgens Everest)
                      Voor de rest niet veel poespas.
                      Wel sinds een week een 17 inch TFT @ 1280*1024, wat een vooruitgang tov van een 15 inch CRT @ 800*600! Zeker voor het bekijken van astrofoto's!

Commentaar

Origineel geplaatst door Peter
                        Bedankt allen voor de reacties.

Ik heb niet echt een super-pc, maar het is ook weer geen 486.

1600 MHz
                        192 mb geheugen (ja echt, het is een vreemd getal, maar het is 192 mb volgens Everest)
                        Voor de rest niet veel poespas.
                        Wel sinds een week een 17 inch TFT @ 1280*1024, wat een vooruitgang tov van een 15 inch CRT @ 800*600! Zeker voor het bekijken van astrofoto's!
                        Die monitor is inderdaad een hele vooruitgang ja.
                        Maar misschien kan een extra bankje geheugen ook geen kwaad.
                        512 of zo. Draait windows ook weer wat lekkerder.
                        Je hebt er nu 3x64MB in zitten

Commentaar

Ik weet al genoeg . Ik gebruik mijn pc meer voor games, maar direct zal hij ook een nieuwe functie gaan krijgen, foto's bewerken.

Commentaar

Paar mbtjes er bij Peter.

Met me 1000 mhz p3 met 786mb kan ik nog 15 tot 20 opnames stacken( In Tiff)
                            met een 512 mb erbij kom je een heel stuk verder.

Commentaar

Maar misschien kan een extra bankje geheugen ook geen kwaad.
                              512 of zo. Draait windows ook weer wat lekkerder.
                              Je hebt er nu 3x64MB in zitten
                              Maar ik zie maar 1 bankje zitten in m'n pc, maar hoe het dan zit weet ik niet ???: Wat hardware betreft ben ik niet zo thuis in pc's.

En ik draai nog op Win98SE, en dat gaat prima, behalve met foto's bewerken en dat soort dingen

Maar goed, 512 mb of een gieg kost ook zoveel niet meer tegenwoordig, dus dat zal mijn volgende upgrade zijn

Commentaar

Werken...
                              X