Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

jupiter 17-07-07

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

jupiter 17-07-07

Bij deze een nieuwe poging jupiter te imagen, deze keer op f-10 en wederom met de C-8 en de toucam.
    Stack van 147 images slechts bewerkt in registax, tips en op of aanmerkingen zeer welkom.
    "Een dochter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! is dat niet geweldig? (19-09-2008) En haar naam is Iza.

Als je het contrast en de brightness nog wat verhoogt krijg je een hele mooie opname (ik heb het al even geprobeerd in photoshop als je wilt kan ik die hier wel posten).

Commentaar

Als je dat zou willen doen dan heel graag, en zou je er dan bij willen vermelden wat je precies hebt gedaan?
      In het bewerken van de foto's ben ik echt een leek welk progamma kan ik het best downloaden om planeetfoto's te bewerken?
      "Een dochter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! is dat niet geweldig? (19-09-2008) En haar naam is Iza.

Commentaar

Hier nog even een opname van vanavond, op de zelfde manier gemaakt als de opname van gisteren.
        Deze is een stuk beter vind ik, seeing? of een dag meer ervaring?

Commentaar

Trouwens die twee donkere vlekken in de bovenste donkere band hebben die ook een naam?
          Of is dit een rare vraag

Commentaar

De seeing is in ieder geval heel goed vanavond. Visueel zag het er net zo uit, met alle banden en zones, die lichte vlek aan de rechterkant. Ook de 2 donkere vlekken in de NEB heb ik getekend. Ook mijn vrouw kon die details zien, alleen die donkere vlekken kon ze niet zien.
            Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Origineel geplaatst door 130 mm andre newton
              Trouwens die twee donkere vlekken in de bovenste donkere band hebben die ook een naam?
              Of is dit een rare vraag
              Dit is helemaal geen rare vraag. Het is bar of rod (ik weet niet hoe het in het nederlands noemt). Soms kunnen ze rood zijn en worden ze een red barge genoemd. Ik heb het trouwens ook moeten opzoeken.
              Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Ik heb in Photoshop CS2 de brightness en het contrast wat verhoogd en nog een klein beetje smart sharpen gebruikt en dit is dan het resultaat. Het verhogen van brightness en contrast is met alle fotosoftware eenvoudig te doen. Volgens mij is dit ook mogelijk met het gratis te downloaden The Gimpalhoewel ik er zelf geen ervaring mee heb. Overigens kan je ook in Registax de brightness en het contrast aanpassen, alleen ben ik zelf dan niet zo tevreden met het resultaat. Succes verder.

Commentaar

Wow, die laatste geeft heel goed weer hoe ik Jupiter gisteren heb gezien. Het rijtje met smalle wolkenbanden is heel herkenbaar. Heel erg mooi.
                  "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Heel mooi gedaan
                    Ik had het ook al eens geprobeerd in registax maar krijg daarmee toch zeker niet het resultaat dat jij me hier laat zien.

Commentaar

Mooie opnames!
                      Ik zou met die bewerkingen toch proberen de zwarte achtergrond te behouden. Jupiter op een grijze achtergrond is het net niet voor mij
                      Evil will always triumph because good is dumb

Commentaar

Ik heb echt geen idee hoe ik de achtergrond zwart moet maken en de kleuren van de bewerking kan behouden.
                        Ik denk dat hier op het forum mensen genoeg zijn die dit kunnen, ik zou zeggen leef jullie uit.

Commentaar

Origineel geplaatst door MvZ
                          Mooie opnames!
                          Ik zou met die bewerkingen toch proberen de zwarte achtergrond te behouden. Jupiter op een grijze achtergrond is het net niet voor mij
                          Waarschijnlijk lukt dat wel als je met layers gaat werken in Photoshop, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe dat werkt. Of heb jij een idee hoe je de achtergrond toch zwart kan houden ?

Commentaar

Echt een held in beeldbewerken ben ik niet, heb ook nog nooit met photoshop gewerkt.

Met alleen Brightness/Contrast instellingen kom je vaak al een heel eind. Maar die instellingen willen nogal eens verschillen per programma... Een andere optie is om een beetje te spelen met de histogram curves.

ps. Misschien is het een goed idee om de plaatjes aan te bieden in .png formaat als je wil dat anderen de plaatjes nog kunnen bewerken! Het voordeel van png boven jpeg is dat png het plaatje verkleint zonder dat daarbij gegevens verloren gaan! Bij jpg bestanden wordt het plaatje welliswaar kleiner dan bij png, maar verlies je ook een gedeelte aan detail in de plaatjes.

Even snel in psp lopen kloten (zowel brightness als contrast verhoogt):
                            Evil will always triumph because good is dumb

Commentaar

Leuk om te zien dat je met verschillende bewerkingen steeds een ander plaatje krijgt, ik denk dat ik mezelf ook maar eens ga verdiepen in het bewerken van de opnames.

Commentaar

Werken...
                              X