Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Jupiter van vanavond

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Jupiter van vanavond

natuurlijk was de seeing weer eens bagger maar heb voor toch maar weer eens jupiter geprobeerd te magen.

komt tie
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

wow arend , en dat noen jij slecht !!!!

Wilde dat ik het eens voorelkaar kreeg...

maar ik blijf oefenen...

The sky is not the limmit.

te koop Bresser messier 150/1200 f8.
    met statief + volgmotoren.

Commentaar

Ja Arend. Je kan wel zien dat de seeing belabbered was (maar niet heus).
      Heb je wat meer data over de foto?
      Volgens mij heb je trouwens ook een zonsverduistering op Jupiter vastgelegd.
      16"-F4.5 tr.dob | 12"-F4 reisdob | SN10-F4 | C9.25-F10 | APO130-F7 | APO80-F6.8 | Lunt60 HA-B1200 | G11 | EQ6Pro | Giro III | EQ-platform

Commentaar

Ja sorry gegevens vergeten.

Ik heb hem gemaakt met een C9,25 in het primaire brandpunt.
        Hij is gemaakt met een monochrome DMK webcam.
        Het is een RGB compositie van ongeveer 1600 frames per kanaal.

Normaal gesproken gebruik ik een barlow om meer details vast te leggen
        maar dat ging deze keer niet i.v.m de slechte seeing.

bedankt voor jullie complimenten
        Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Origineel geplaatst door Big bang
          Volgens mij heb je trouwens ook een zonsverduistering op Jupiter vastgelegd.
          Dat zal Io geweest zijn. Later (vlak voor de planeet onder de horizon verdween) ging ook Ganymedes nog voor de planeet langs, maar dat zal wel neit meer zichtbaar zijn geweest door de extreem lage stand op dat moment.

Toch nog een mooie opame hoor.

Commentaar

Mooie plaat !

Jupiter stond er hier ook mooi bij en de seeing was best goed.
            Alleen was ik niet in de gelegenheid om foto's te maken.
            Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
            ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
            Auteur:Ik

Commentaar

Die is prima gelukt toch Arend. Hier is Jupiter na 22:30 uur niet meer goed te zien ivm een lokale altijd aanwezige slechte seeing. Voor die tijd is hij meestal haarscherp.

Leuk je weer eens te zien in ''astrofoto's zonnestelsel''
              150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
              Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Iedereen weer bedankt voor de complimenten

Commentaar

Je kan wel zien dat de seeing belabbered was (maar niet heus).
                  Volgens mij bedoelt 'ie dat de seeing op Jupiter slecht was (veel bewolking) :P
                  Only the true messiah denies his divinity

Commentaar

Sorry jongens maar de seeing was echt slecht hoor. Deze foto heb ik gemaakt zonder barlow. Als de seeing goed is dan kan ik mijn barlow 2x
                    + extension tube gebruiken. Dan kom ik ongeveer op een brandpunt van 7 meter. (f30) Dat lukte nu echt niet.

Commentaar

Ik vind dat hij er heel goed uitziet, Arend. Ik kijk altijd net rond zonsondergang dan is de seeing hier goed, later rond 22:30 is het om zeep.
                      Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Komt waarschijnlijk omdat hij dan te laag komt te staan.

Normaal gesproken wordt de seeing beter na middennacht. De lucht heeft
                        dan de tijd gehad om tot rust te komen. Daarnaast hangt de seeing ook af van de straalstroom.

Commentaar

Origineel geplaatst door sluys
                          Je kan wel zien dat de seeing belabbered was (maar niet heus).
                          Volgens mij bedoelt 'ie dat de seeing op Jupiter slecht was (veel bewolking) :P
                          We hebben een Black Berry!!

Meade ETX70
                          Meade LXD75 6"Newton

Commentaar

Werken...
                          X