Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Jupiter 13 Juli

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Jupiter 13 Juli

Eindelijk lukte me het een keer Jupiter vast te leggen. Ik dacht dat ik meer dan genoeg filmpjes geschoten had achteraf bleek dat van elke partij de eerste allen gelukt was. Ben nog niet helemaal uitgeleerd met K3CCD tools.

Gelukkig was er tenminste 1tje die wel een ok resultaat gaf. Er zijn zelfs nog 2 maantjes te zien. 8)

Gemaakt met mijn 114/500 skywatcher op mijn EQ1 montering hand gevolgd (de Atlas is al weer ingepakt). Ik geloof zo'n 100 frames gestacked en bewerkt in Registax. Orientatie klopt niets van maar heb dat draaien ook nog niet onder de knie.
    Life is funny. But not Ha Ha funny.

Die is goed gelukt zeg!

Zeker met een 114/500, klasse man.
    150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
    Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Bedankt. Moest wel veel hogere waardes van die wavelet bewerking gebruiken om wat details eruit te krijgen maar toen ze opeens verschenen was ik wel blij verrast. Bij de maan gebruik ik nooit zo hoge waardes maar ja dit is niet de maan.

Heb ook nog een geschoten met langere sluitertijd en iets hogere gain waarop 3 maantjes te zien zijn.

En beide zijn trouwens met mijn SPC900 webcam genomen.

Commentaar

Ziet er goed uit Borix.

Commentaar

Detail is verbluffend! Ga zo door!
          30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Bedankt. Was zeker fijn om gisteren weer eens bezig te zijn. Zeker omdat het lekker behagelijk was, geen wind en Jupiter stond op een prima plek Z/ZW om vanaf het balkon te bekijken.

Jammer dat ik iets verkeerds deed in K3CCD tools en niet alle filmpjes gelukt waren maar ik ga zeker met goede moed verder.

Commentaar

Werken...
            X