Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Venus 1 juli 2007

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Venus 1 juli 2007

Veel stelt het niet voor, de atmosfeer was erg onrustig.
    Ik heb me dan ook maar beperkt heb tot mijn 2x barlow ipv 5x.

Maar hierbij dan toch eindelijk weer een paar plaatjes

De fotos van venus zijn gemaakt met een Toucam 900nc icm mijn 10" Starfinder... De andere foto's schetsen wel een leuk beeld van mijn setup en de omgeving
    Evil will always triumph because good is dumb

Wow! Als dat je tuin is (en dus je uitzicht) ben ik ontzettend jaloers op je!
    Mooie Venus ook, trouwens
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Toch mooie foto's, ik doe het je niet na!

En ook een mooi plekje daar. Je tuin?

Commentaar

Mooi scherpe foto's van Venus!
        En mooie setup zeg. Ik denk wel dat het geïnteresseerde (gevlekte) publiek het op prijs zou stellen als je de laptop andersom draait.
        Twee ogen variabel bruine oculairen met kruintoriale montering en 1x15 wijsvingerzoeker
        Verrekijker 7x50 en Bresser Pluto 114/500

Commentaar

Hé zo'n starfinder hebben wij ook op de sterrenwacht staan, maar ons uitzicht is wel wat minder. Lijkt me nog knap lastig om die koeien van je opnames te houden. Mooie opname van Venus hoor.

Commentaar

Mooie foto's, en je woont daar prachtig als je wil waarnemen..

Even een vraagje: Hoe krijg je Venus zo scherp? Als ik venus aan het spotten ben, heb ik moeite hem scherp te krijgen, door overbelichting vcan venus zelf.. Iemand tips??]

Gr..
            "Messier Vrienden Club Berlicum"
            **Bresser Skylux 70/700**
            **Hard sparende voor een tweede scope**

Commentaar

Origineel geplaatst door Bas B
              Even een vraagje: Hoe krijg je Venus zo scherp? Als ik venus aan het spotten ben, heb ik moeite hem scherp te krijgen, door overbelichting vcan venus zelf.. Iemand tips??
              Visueel zou je een filter kunnen gebruiken, zoals bijvoorbeeld een (eventueel variabel) polarisatiefilter. Die filtert een bepaald percentage van het licht weg, en bij een variabel filter kun je dat percentage aanpassen. Je zou bij fotografie ook een filter kunnen gebruiken maar je zou natuurlijk ook gewoon een kortere sluitertijd kunnen gebruiken. Voor structuur in de wolkenbanden heb je weer andere filters, maar daar weet ik niks van.
              "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
              - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Het land met de koeien is van de buurman van mijn ouders, heb de telescoop zelf dus bij mn ouders staan in zuidwest drenthe. Opzich hebben we daar een aardig grote tuin, en kan ik vrijwel alle kanten op kijken. Alleen staan er wel nogal wat bomen rond de boerderij, dus soms is het een beetje zoeken naar een goede waarneemplek

Scherpstellen van venus is met de webcam niet zo lastig, gewoon met de sluitertijd en de gain spelen totdat hij niet overbelicht meer is. Vervolgens kan je redelijk eenvoudig scherpstellen.
                Evil will always triumph because good is dumb

Commentaar

Aardig vergelijkbare situatie als bij ons thuis. Alleen de telescoop is een groot verschil met hier.
                  Mooie foto's hoor, mooi scherp.
                  Swingen op Buena Vista Social Club

Commentaar

Complimenten. Mooie foto's; ook die van de omgeving. Als stadse jongen heb ik niet zoveel uitzicht ;-)
                    8" Skywatcher Newton (Imaging)
                    4" Skywatcher Achro (Guiding)
                    EQ6 Syntrek
                    Canon 350D / 400D (Baader mod.)
                    Philips SPC900 (Guiding)
                    DSLR Focus; DSLR Shutter
                    PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Werken...
                    X