Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

5,5 dag oude maan (RAW mozaiek)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

5,5 dag oude maan (RAW mozaiek)

Zo, ben ik weer. Paar weken best ziek geweest, zelfs niks gekeken.
    Maar vandaag weer eens wat gedaan: mozaiek van 19 RAW foto's. Contrast wat verhoogd voor "duidelijker" beeld.
    Download versie is 1235 x 2000 pixels.

BynoStar 130-900 Newton, 25 mm oculair, FujiFilm S5500 hybride camera.
    19 x RAW, ISO 64, 1/6 sec, F3.1

Menno
    It's My Tail And I'll Chase It If I Want To

Weer erg mooi.

Ik was gisteren ook even in de verleiding om wat filmpjes te schieten maar het werd veel te laat pas donker. Ik wilde graag mijn lidl scope uitproberen maar heb het maar bij gewoon kijken gehouden.

Vorige keer lukte het me niet om plaatjes te maken met dezelfde licht/donker verhouding doordat ik begon toen het net een beetje donker begon te worden. Heb je deze gemaakt toen het al echt donker was of gebruik je een truc ofzo om alle delen zo mooi te laten passen op elkaar?
    Life is funny. But not Ha Ha funny.

Commentaar

Misschien een stomme vraag maar waarom zou je niet een hogere F waarde nemen en dan je ISO iets omhoog?

Commentaar

Slechtere Signaal/Ruis verhouding.
        Dit is geen undersign.

Commentaar

Origineel geplaatst door borix
          .... Heb je deze gemaakt toen het al echt donker was of gebruik je een truc ofzo om alle delen zo mooi te laten passen op elkaar?
          Nope, was nog niet echt donker. Heb de 19 foto's geschoten van 23:04 tm 23:10 uur. Elke RAW heb ik in Photoshop dezelfde bewerking gegeven (alleen belichting en hoeken) en als JPG opgeslagen. Daarna met het freeware programma'tje AutoStitch (http://www.cs.ubc.ca/~mbrown/autostitch/autostitch.html, is eigenlijk bedoelt voor panorama foto's maar de maan doet is dus ook perfect ) de delen aan elkaar laten plakken en het geheel verder weer bewerkt in Photoshop.

Menno

Commentaar

Origineel geplaatst door Sjors
            Misschien een stomme vraag maar waarom zou je niet een hogere F waarde nemen en dan je ISO iets omhoog?
            Dat zou ik doen als ik zou kunnen cq willen stacken waar een hogere ISO dan geen probleem is ivm met overlappende ruis en mijn montering een volgmotor zou hebben. Maar ik werk wet RAW foto's die niet gestacked zijn en wil dus een zo laag mogelijke ISO maar zo lang mogelijke belichting zonder te volgen. Dat was dus in dit geval ISO64 en 1/6 sec.

Menno

Commentaar

Hij is weer mooi Menno!

Ander vraagje was die andere maanmozaik van RAW files ook van jou? Die was wel een stuk mooier en vele malen scherper, maar deze is zeker niet verkeerd..
              "Have you ever tried to imagine how huge the universe is? I've tried it many times.."

Commentaar

Origineel geplaatst door meegja
                Daarna met het freeware programma'tje AutoStitch (http://www.cs.ubc.ca/~mbrown/autostitch/autostitch.html, is eigenlijk bedoelt voor panorama foto's maar de maan doet is dus ook perfect )
                Ik zei laatst dat ik problemen had met Autostitch - ik kreeg het bericht dat de overlappende delen te groot/klein waren. Dat was niet met Autostitch maar met ik geloof Stitchhulp ofzo software wat bij een Cannon digi camera meegeleverd wordt.

ik zal deze Autostitch eens proberen. Kan een hoop gedoe schelen denk ik (ik pas nu elk plaatje met de hand - hoop gedoe soms ).
                Life is funny. But not Ha Ha funny.

Commentaar

Origineel geplaatst door dh-breuer
                  Hij is weer mooi Menno!

Ander vraagje was die andere maanmozaik van RAW files ook van jou? Die was wel een stuk mooier en vele malen scherper, maar deze is zeker niet verkeerd..
                  Thanx!! En ja, die andere was ook van mij en die is inderdaad st˙kken mooier en scherper (heb het origineel haarscherp op 30x45 foto poster gedaan ). Was toen ook onwijs rustige lucht, bijna perfecte omstandigheden ... wat gister zeker niet was: onrustig en een constante lichte sluierbewolking.

Menno

Commentaar

Origineel geplaatst door meegja
                    Thanx!! En ja, die andere was ook van mij en die is inderdaad st˙kken mooier en scherper (heb het origineel haarscherp op 30x45 foto poster gedaan ). Was toen ook onwijs rustige lucht, bijna perfecte omstandigheden ... wat gister zeker niet was: onrustig en een constante lichte sluierbewolking.

Menno
                    Ja die was echt schitterend, die hangt zeker nog goed aan de muur

Het is de afgelopen tijd inderdaad niet echt gunstig qua transparantie en vertroebeling maar daarintegen is deze zeker goed gelukt.
                    "Have you ever tried to imagine how huge the universe is? I've tried it many times.."

Commentaar

Werken...
                    X