Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Te lang doorgewerkt op 180607!

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Te lang doorgewerkt op 180607!

Veel te laat thuis van kantoor voor de bedekking. Dan maar even een paar sfeerbeelden uit de losse pols. Maan en Venus om 23.00 uur
    16"-F4.5 tr.dob | 12"-F4 reisdob | SN10-F4 | C9.25-F10 | APO130-F7 | APO80-F6.8 | Lunt60 HA-B1200 | G11 | EQ6Pro | Giro III | EQ-platform

Ja, mooie foto's. Voor mij zelfs nostalgisch. Ze doen me denken aan een sprookjesboek dat ik vroeger eens had. Ik zie zo een heks op een bezemsteel langs de maan vliegen.
    Polarex D60 900mm/parallactisch statief + motor
    Sumerian Optics Propus (prototype) 10" F/4.7 (Protodob)
    Sumerian Optics Canopus 18" F/4.3 (Hyperdob)

Commentaar

LOL Hyperion!

Inderdaad mooie platen! Vanavond de maan & Saturnus? Staan maar 6į uit elkaar!
      Skywatcher 150/750mm

Commentaar

Bedankt voor jullie reacties.
        @General Duke: helaas was het bewolkt gisteravond
        @Hyperion: Grappig die jeugdherinneringen en associaties. Ik heb zelf ook iets dergelijks. Volgens mijn ouders was mijn interesse voor sterrenkunde al op zeer jeugdige leeftijd aanwezig. Ik schijn toen ik nog maar net een paar essentiŽle woordjes kon praten, toen de maan door het raam van mijn kamer naar binnen scheen te hebben gezegd "maantje aan". Nu ik weer zo actief bezig ben met sterrenkunde wordt dat trouwens te pas en te onpas door mijn inmiddels op leeftijd zijnde ouders gequote.
        16"-F4.5 tr.dob | 12"-F4 reisdob | SN10-F4 | C9.25-F10 | APO130-F7 | APO80-F6.8 | Lunt60 HA-B1200 | G11 | EQ6Pro | Giro III | EQ-platform

Commentaar

Werken...
        X