Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

D70 Maan

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Origineel geplaatst door Sjors
    Hmmm 30 euro is eigenlijk wel schandalig voor een knopje, en hoelang is dat snoertje dan? 3 meter? Misschien dat m'n moeder me die naast de D70 ook nog wel sponsort 8) . Ik ben namelijk niet zo handig met elestiekjes enzo dus het zal me heeeeel wat frustratie schelen als ik zo'n afstandsbediening heb. Waar kan je trouwens de bulb stand selecteren? En voor de rest is het gewoon sleutelen met het diafragma. Wat is de meest gebruikte diafragma stand?

Sorry voor de vele vragen hoor, dit zullen waarschijnlijk 1 van de laatste zijn. Ik ben eigenlijk nog gewoon nieuw in de astronomie, ik heb dan wel een mooie kijker en weet hoe die werkt, maar extra informatie zou ik je niet kunnen geven :schaam:

de bulb zit naast 30sec gewoon doordraaien in de M stand.
    De afstandbediening heeft geen snoer is infrarood, met de pech dat de IRsensor voor op je camera zit lekker makkelijk

Je kan de diafragma niet instellen, je telecoop heeft een vast brandpunt en F waarde. er is maar 1 ding wat je kan eigelijk kan en hoeft te doen en dat is belichting iso en witbalans op auto, en dan in raw foto's maken .
    Ik weet niet of je een laptop o.i.d bij je telescoop kan zetten via een pc kan je veel makkelijker scherpstellen als met de zoeker en is je geheugenkaartje ook niet zo vol.

Commentaar

Laptop is mogelijk ja. Ik vertelde net trouwens dat verhaal aan m'n moeder, en die zei dat het goed was maar ze was nogal huiverig met het verwisselen van de lenzen ivm stof. Hoe doe jij dat? Ook een beetje een uitgebreid verhaal (vraagt m'n moeder).

*Is een Meade LX90 zonder wedge een beetje geschikt voor astrofotografie?
      *Bulb stand heb ik net gevonden.

Ik weet niet of je een laptop o.i.d bij je telescoop kan zetten via een pc kan je veel makkelijker scherpstellen als met de zoeker en is je geheugenkaartje ook niet zo vol.
      Wat voor software heb je hiervoor nodig? Scherpstellen met je pc lijkt me wel tof

Commentaar

WTF! :applaus: Echt een te gekke foto! Complimenten! :buiging:

Commentaar

mooi plaatje idd......ik prijs me wel gelukkig dat ik de maan door mij onstabile telescoop ook zo kan zien en zelfs wat beter dan dat....opzich toch iets goed aan die telescoop

Commentaar

Prachtig resultaat man :applaus:
            en dat met een 15 cm newton - petje af :buiging:

Commentaar

Damn, hij past niet als bureaublad achtergrond.
              Bij spreiden krijg ik een ei :-)
              Bij gecentreerd krijg ik een closeup van de apollo landing ;-)
              En bij naast elkaar krijg ik alleen de rand te zien
              Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Origineel geplaatst door Ossi
                wat is je beeld resolutie ??
                zal ik m ff op maat maken

Commentaar

Hoeft niet, je moet ff op deze pagina naar ander scrollen daar staat in de 1 na laatste post een uitleg

http://forum.astrostart.nl/viewtopic.php?t=223&start=50

Maar hoe zit het nou met het verwisselen van de lenzen Nightsky? Hoe je het stof er buiten houd.

Commentaar

Origineel geplaatst door Nightsky
                    wat is je beeld resolutie ??
                    zal ik m ff op maat maken
                    Mijn resolutie is 1152x864
                    Zou geweldig zijn!!
                    Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Hoeft niet, je moet ff op deze pagina naar ander scrollen daar staat in de 1 na laatste post een uitleg

http://forum.astrostart.nl/viewtopic.php?t=223&start=50

Maar hoe zit het nou met het verwisselen van de lenzen Nightsky? Hoe je het stof er buiten houd.
                      Dat is veel te veel gekloot met die procenten.

Er zal echt zo goed als geen stof binnen komen hoor.
                      Tenzij jullie een uber stoffig huis hebben en er iemand om je heen zit te rennen.

Commentaar

...

Tenzij jullie een uber stoffig huis hebben en er iemand om je heen zit te rennen.
                        Welnee gewoon een simpele berekening, je zet je muis op het uiterste hoekje neer, dan zie je hoeveel pixels hij heeft, dan deel je het aantal pixels daar het aantal gewenste pixels. En dat is je deel factor.

Maar even over het stof, leg het even uitgebreid uit ( m'n moeder wil een uitgebreid verhaal anders krijg ik de camera niet :banghead: )

Commentaar

Mooie foto!
                          Verder vind ik vooral de bewerking wel goed gedaan. Het geheel komt natuurlijk over.
                          Een oranje C8 op vorkmontering

Commentaar

...

Welnee gewoon een simpele berekening, je zet je muis op het uiterste hoekje neer, dan zie je hoeveel pixels hij heeft, dan deel je het aantal pixels daar het aantal gewenste pixels. En dat is je deel factor.

Maar even over het stof, leg het even uitgebreid uit ( m'n moeder wil een uitgebreid verhaal anders krijg ik de camera niet :banghead: )
                            In de handleiding staat toch hoe je een objectief moet verwisselen??
                            Als het goed is heb je lenskapjes gekregen, die zet je op het objectief als je hem niet meer gebruikt voorlopig. Vervolgens zet je een T2 ring op de camera en die scroef je vervolgens aan de camera adapter.
                            Kan niet makkelijker dacht ik zo.

Commentaar

Er zit ook een kap bij voor de body, die moet hij er opzetten en de camera in een tas af laten koelen op buiten temp, dan als hij afgekoeld is op ze T ring zetten. ook met naar binnen brengen van de camera, moet je eerst de camera in de tas doen en op kamer temp laten komen. anders krijg je dauw ook in je camera .

stof zal je toch nooit helemaal kunnen voorkomen. google maar is op ccd reinigen. er zijn ook genoeg dingen voor om dat schoon te maken.

Commentaar

Mooi, heb de foto meteen als achtergrond op m'n bureaublad gezet :applaus:

Commentaar

Werken...
                                X