Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

D70 Maan

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

D70 Maan

een foto van 16/10 toen het maantje bijna vol was.
    15 D70 foto's. in het primere brandpunt van een 15cm newton F8 .gestackt met registax en verder bewerkt in photoshop .
    Link naar volle grote

kolere kerel, die is echt mooi! Met een D70 zie ik. Hiervoor heb je toch niet zo'n lange belichting nodig toch? 1/250 ofzoiets? ISO 200?

Commentaar

:schrik2: Echt grote complimenten hoor :applaus:

Heb je zo'n mozaik gemaakt of in één foto?

Commentaar

Bedankt ..

de foto's zijn gemaakt op 1/1000 en 200iso. is ook beter dat je een snelle sluiter gebruikt i.v.m trilling.

dit is 1 foto en 50% kleiner gemaakt

Commentaar

Wow dat dat zoveel kan verschillen, als je zonder telescoop of wat dan ook een foto van de maan maakt krijg ik het beste resultaat met 1/250 ISO 200. Maar nogmaals, een mooie foto!

Heb je de foto trouwens op RAW of op jpeg compressie staan? Bij RAW krijg ik wel zulke rare foto's, hele vage kleuren enzo

Commentaar

Ik gebruik altijd raw kan je veel beter bewerken.

Hoe heb je je witbalans staan?
            ik zet hem altijd op auto dan kan ik dat zelf later veranderen in photoshop. meestal lijkt het wat vaag, maar raw heeft eigelijk altijd nabewerking nodig ook met gewone fotografie.

Commentaar

Gewoon op auto ja... Het word toch gewoon een .NEF bestand he?

Commentaar

Origineel geplaatst door Sjors
                Gewoon op auto ja... Het word toch gewoon een .NEF bestand he?
                Ja .nef . wil je ze stacken met registax moet je ze wel veranderen.

ik gebruik altijd tiff maar dan duurt stacken erg lang. 35mb per foto vind me pc niet zo leuk :vloek:

Commentaar

Kun je mij de volledige versie van die foto mailen??

Echt mooi!
                  Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Schitterende plaat, Nightsky! Hulde!

Is het wellicht de moeite waard om ooit een 'maximale resolutie'-foto van de maan te maken (een enorm mozaiek dus) om als poster te fabriceren? Ik weet zeker dat zo'n poster het goed zal doen bij vele astronerds (zoals wij... ).
                    The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Welke T-ring gebruik je voor je D70 en hoeveel kost dat? Dan heb ik namelijk een idee wat ik moet aanschaffen.

Commentaar

Thnx all ik heb er een link bij gedaan naar volle grote.

@ sjors die kan je kopen bij Ganymedes voor jou type camera ik dacht rond de 16 euro

Commentaar

Tof ik dacht dat zoiets veel duurder was, ik kan dus gewoon voor 16 euro aan astrofotografie doen! (exclusief prijs van de camera dan he 8) ) Als ik hem trouwens op (dacht ik) stand F zet met de D70 kan ik maar belichten tot 30 seconden... het lijkt mij toch dat hij veel langer open kan...Weet jij hoe je dat doet?

*Dit is overgens bij alle standen waar je de belichtingstijd kan aanpassen.

Commentaar

je moet in stand M werken. langer als 30 sec kan wel in stand bulb ,maar kan helaas alleen met een afstand bediening of met de hand. ( ingedrukt houden)

voor dat ik de afsandbediening had dee ik het met een elastiekje en een stukje hardrubber er tussen. tis een beetje proberen maar je krijgt de sluiter wel goed ingedrukt.
                            wat je dan wel moet doen (want zodra je indruk begint je opname) is een kap er voor doen en pas die weg halen als de sluiter goed zit en je montering niet meer trilt. dan komt het licht ook pas binnen en begint je opname pas.

de nikon afstand is duur 30 euro voor 1 knop :vloek:
                            op de foto forums zijn ook wel andere die het met een universele doen. maar dat is even kijken welke code je nodig hebt.

Commentaar

Hmmm 30 euro is eigenlijk wel schandalig voor een knopje, en hoelang is dat snoertje dan? 3 meter? Misschien dat m'n moeder me die naast de D70 ook nog wel sponsort 8) . Ik ben namelijk niet zo handig met elestiekjes enzo dus het zal me heeeeel wat frustratie schelen als ik zo'n afstandsbediening heb. Waar kan je trouwens de bulb stand selecteren? En voor de rest is het gewoon sleutelen met het diafragma. Wat is de meest gebruikte diafragma stand?

Sorry voor de vele vragen hoor, dit zullen waarschijnlijk 1 van de laatste zijn. Ik ben eigenlijk nog gewoon nieuw in de astronomie, ik heb dan wel een mooie kijker en weet hoe die werkt, maar extra informatie zou ik je niet kunnen geven :schaam:

* Oh ik zie dat die afstandsbediening infrarood is, dus er valt al 1 vraag af

Commentaar

Werken...
                              X