Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Jupiter 03-06-07

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Jupiter 03-06-07

Drops of Jupiter...

We gaan gewoon vrolijk door.. 8)

Er was laatst ergens een discussie op het forum over het feit dat Jupiter 1 band kwijt zou zijn, natuurlijk was ik nieuwschierig geworden.

Stond erg laag die nacht, een paar graden boven de daken.
    Seeing was beroerd, toch kon ik het niet laten.
    De maantjes stonden er rond die tijd ook erg mooi/appart naast.

By the way, ik moest na deze lange sessie toch met iets thuiskomen?
    Achteraf heb ik namelijk mijn deepsky opnames verprutst, zo bleek..
    Alles in FIT opgeslagen en iets verkeerds ingesteld, wat rest zijn onduidelijke zwarte LGRB plaatjes.
    Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
    ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
    Auteur:Ik

toch nog redelijk wat detail te zien. Jupiter staat voor mij precies achter de bomen. Dat wordt of de telescoop verplaatsen, de bomen omzagen of toch nog maar twee jaar wachten todat Jupiter hoog genoeg staat......
    8" Skywatcher Newton (Imaging)
    4" Skywatcher Achro (Guiding)
    EQ6 Syntrek
    Canon 350D / 400D (Baader mod.)
    Philips SPC900 (Guiding)
    DSLR Focus; DSLR Shutter
    PHDGuiding; DSS (Staking); PS CS3

Commentaar

Alles in FIT opgeslagen en iets verkeerds ingesteld, wat rest zijn onduidelijke zwarte LGRB plaatjes

Weet je het zeker ?

Als ik in maxim dl mijn deepskyfoto's stack en daarna op sla in tiff dan zijn ze ook zwart al ik ze open in P.S. je moet dan met curvus de boel weer tevoorsnijn toveren. M.a.w je stelt je wit en zwartpunt weer goed in.
      Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

mooie foto met voor de omstandigheden redelijk veel detail
        Zelf ga ik het een deze dagen ook eens proberen, en hoop dan op eenzelfde mooie foto.

Hoe laat is deze eigenlijk genomen, en op hoeveel graden stond hij toen?
        "Een dochter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! is dat niet geweldig? (19-09-2008) En haar naam is Iza.

Commentaar

Nog echt veel detail te zien. Goed gedaan
          "Have you ever tried to imagine how huge the universe is? I've tried it many times.."

Commentaar

Origineel geplaatst door 130 mm andre newton
            Hoe laat is deze eigenlijk genomen, en op hoeveel graden stond hij toen?
            Staat erbij, 02:00! Mooie foto!
            Skywatcher 150/750mm

Commentaar

Dank jullie voor de reactie's!

Op hoeveel graden Jupiter precies stond heb ik niet nagemeten.
              20 meter verderop staan huizen en van mijn afstand leek het of hij nét 1 handbreedte boven de daken uitkwam....
              Een betere vergelijking kan ik zo snel even niet vinden.

Origineel geplaatst door Arend van der Salm
              Alles in FIT opgeslagen en iets verkeerds ingesteld, wat rest zijn onduidelijke zwarte LGRB plaatjes

Weet je het zeker ?

Als ik in maxim dl mijn deepskyfoto's stack en daarna op sla in tiff dan zijn ze ook zwart al ik ze open in P.S. je moet dan met curvus de boel weer tevoorsnijn toveren. M.a.w je stelt je wit en zwartpunt weer goed in.
              Even werd ik blij toen ik dit las, maar zowel Deepskystacker en Meade Envisage laten geen kleur zien ook niet als je de beelden samen gaat voegen, dan kun je bij Envisage kiezen of hij ze in kleur laat zien.

Nu heb ik uiteindelijk een zwart witte afbeelding van (mijn 1e) M27 en nog één M57.
              Ook wel appart maar toch jammer, want naar mijn idee stond de montering beter afgesteld dan de dag ervoor.
              Maar in iedergeval bedankt voor je tip!
              Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
              ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
              Auteur:Ik

Commentaar

Origineel geplaatst door Wolkewietje
                Op hoeveel graden Jupiter precies stond heb ik niet nagemeten.
                Had niets te doen dus maar even gekeken.

Om 02:00:00 stond hij op Alt.+16°46'22" (en op Az.182°46'15" (zuiden))
                Skywatcher 150/750mm

Commentaar

Werken...
                X