Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Zonnevlek 960 close (Menno)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Zonnevlek 960 close (Menno)

Ok, nieuwe forum regels om naam achter posting te zetten? ;-)

Iig hier mijn zonnevlek 960 bijdrage. Eigenlijk veel te veel bewolking en beroering maar toch nog even poging gewaagd

BynoStar 130-900 Newton, AstroSolar folie, 25 mm oculair, FujiFilm S5500 hybride camera.

Menno
    It's My Tail And I'll Chase It If I Want To

Wooooow! Dat is het enige wat ik kan zeggen

Commentaar

Sow! Prachtig! Die is inderdaad close

Commentaar

Als je die Solarfolie over je scope plakt, kun je dan gewoon door het oculair kijken (en dus met camera erachter foto schieten)? Of is dat nog steeds gevaarlijk?
        Skywatcher 150/750mm

Commentaar

Origineel geplaatst door GeneralDuke
          Als je die Solarfolie over je scope plakt, kun je dan gewoon door het oculair kijken (en dus met camera erachter foto schieten)? Of is dat nog steeds gevaarlijk?
          Nope, het is dan veilig om doorheen te kijken, zowel met oog als camera. Uiteraard moet het folie dan wel helemaal heel zijn. Dus altijd eerst checken voor iedere keer gebruik of er geen scheurtjes in zitten etc (nadeel van folie dus).

Menno

Commentaar

Damm die zijn scherp Meegja, daar kan ik niet aan tippen. Ik heb een groot vel astrosolar besteld om te gebruiken op mijn Newton, misschien dat dat nog scherpere foto's oplevert, alhoewel je misschien beter af bent met een refractor met grote opening.

Commentaar

Origineel geplaatst door Sterrenkijker
              Damm die zijn scherp Meegja, daar kan ik niet aan tippen. Ik heb een groot vel astrosolar besteld om te gebruiken op mijn Newton, misschien dat dat nog scherpere foto's oplevert, alhoewel je misschien beter af bent met een refractor met grote opening.
              Nah, t kan altijd ķetsie beter Net genomen, was al rode zon.
              Maar het viel wel tegen vandaag hoor ... dit is idd wel okay maar t kan beter

BynoStar 130-900 Newton, AstroSolar folie, 25 mm oculair, FujiFilm S5500 hybride camera.

Menno

Commentaar

Werken...
              X